1 Senaste redigerad av jerjo2 (2008-08-20 03:26:31)

Tråd: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Har tänkt mig ett abonnemang hos 3, 3Bomben199, och har även pratat med deras kundtjänst om de två alternativ som finns.

Tycker 3MobilSurf låter lite för bra för att vara sant även om deras Kundtjänst bekräftar att det fungerar enligt nedan.
Kan någon forumläsare berätta om det finns någon hake?

Ungefär så här utspann sig samtalet:
"Jag har tänkt mig abonnemanget 3Bomben199 hos Er,eftersom jag surfar en hel del , både i telefon men även via dator med telefonen som modem så har jag tänkt använda en del av de 199:- till någon form av bredbandsabonnemang. Det kan även bli aktuellt att stoppa SIM-kortet i ett modem. Allt skall vara på ett och samma SIM-kort.

Jag har ej behov av mer än 0,384Mbit/s i dagsläget, delvis beroende att det ej finns turbo-3g på bostadsorten.

Ni har två tänkbara alternativ:

- 3MobilSurf, (0,384Mb/s) 90:-/mån och ingen begränsning i datamängd

- 3Bredband, (0,384Mb/s) 99:-/mån men bara 1Gb/mån ingår.

Kundtjänsten föreslog 3MobilSurf eftersom det var både billigare, men även bättre (obegränsad datamängd), än 3Bredband.

Återigen: Vad är haken med det billigare 3MobilSurf?

EDIT: Kompl. med "samma SIM-kort."

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

2

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Haken är att det är max 0.384mbit/s men för dig så spelar det ju mindre roll.

3 Senaste redigerad av jerjo2 (2008-08-20 03:24:14)

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Kanske var lite otydlig, det är 0,384Mb/s på båda - jag editerar/kompletterar inlägget!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

4

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Ah, det stämmer ja. Tja, du måste ju ha ett teleabonnemang hos tre för att kunna köra 3MobilSurf så är väl kanske därför det är bättre till samma pris (i princip) ? Sen så får du ett extra simkort med 3Bredband då det är separat tjänst (går möjligtvis kombinera på samma).

5

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

elmor skrev:

Ah, det stämmer ja. Tja, du måste ju ha ett teleabonnemang hos tre för att kunna köra 3MobilSurf så är väl kanske därför det är bättre till samma pris (i princip) ? Sen så får du ett extra simkort med 3Bredband då det är separat tjänst (går möjligtvis kombinera på samma).

Jo, det är samma SIM-kort - kompl./editerat grundtexten.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

6

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Jag ringde Kundtjänst hos 3 igen!

Nu var det en duktigare tjej som jag pratade med och hon berättade vad som var haken - med 3MobilSurf så får man bara surfa från mobiltelefonen.
Alltså blir det vanlig taxa, 10:-/Mb om jag använder telefonen som modem.

Kunde givetvis ringt Kundtjänst igen redan igår istället för att fråga forumet men nu har jag ju både frågat och svarat.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

7 Senaste redigerad av aming (2008-08-20 18:37:14)

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

jerjo2

Du verkar har fått fel information i ditt andra samtal. Med 3Mobilsurf kan du surfa hur du vill - 90kr i månaden gäller oavsett hur mycket data du "förbrukar".

3bredband 99kr med 1gb begränsning är en äldre tjänst som du inte har någon anledning att välja.

edit: och ja, du kan surfa med vilken enhet du vill och även med mobilen som modem.

8

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Tack för det svaret! Jag får reda ut alltihopa när jag tecknar abonnemanget.

Just nu leder: Fri surf med obegränsad datamängd via telefon men även via dator med telefonen som modem!

Skall bli spännande att se om det blir det vinnande alternativet!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

9

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Jag förlängde precis mitt abbonemang hos Tre på telefonenabbonemanget fick 40% rabatt på månadskostanden+ fri Telefon surf:)

10

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

OK det låter ju perfekt!
Antar att du har ett "dyrt" abonnemang (499:-) eftersom de är så angelägna om att behålla dig som kund.

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

11

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

jerjo2 skrev:

OK det låter ju perfekt!
Antar att du har ett "dyrt" abonnemang (499:-) eftersom de är så angelägna om att behålla dig som kund.

Nopp det har jag inte, endast ett 199 kr abbonemang.

12

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

styx skrev:
jerjo2 skrev:

OK det låter ju perfekt!
Antar att du har ett "dyrt" abonnemang (499:-) eftersom de är så angelägna om att behålla dig som kund.

Nopp det har jag inte, endast ett 199 kr abbonemang.

Det låter ju fantastiskt!
Du får starta en "prutartråd" där du lär ut hur man sänker/prutar på månadskostnaden!

Fiber, Bordsrouter ZTE MF28G/D, 2x Huawei B525s-23a, 3Maxfart Fri Surf (100GB/mån), Wifog
Tech Blog of Sweden

13

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

När man har läst om det tidigare så brukar de till stor del handla om vem man lyckas ringa till av försäljarna.
Har man tur kan man få kanon erbjudande, har man otur så får man inget erbjudande.
De brukar oftast gå att prata sig till nått extra, går det inte så skall man tacka för sig och lägga på och sen är det bara ringa igen och se ifall man kommer till någon trevligare person.

Dvs, får man ingen bra deal så är det bara att försöka en gång till.

Minns att man kunde få deras flatrate abb för 349kr/mån, dvs 3000min, sms osv.
Men de var inte direkt alla deras säljare som erbjöd de, folk skrev att de fick ringa ett par ggr ibland för att pricka in en som erbjöd det.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

Som "aming" skrev: 3bredband 99kr med 1gb begränsning är en äldre tjänst som du inte har någon anledning att välja.

15

Sv: Telefonabonnemang hos 3 med 3MobilSurf

styx skrev:
jerjo2 skrev:

OK det låter ju perfekt!
Antar att du har ett "dyrt" abonnemang (499:-) eftersom de är så angelägna om att behålla dig som kund.

Nopp det har jag inte, endast ett 199 kr abbonemang.

Styx var det något speciellt du sa till säljaren? Är nämligen intresserad av att förlänga mitt med och behöver ingen telefon. Kanon med fri mobilsurf dock.