1

Tråd: Torrent med Tre Huwaei E220

Någon som lyckats få utorrent med tre och modemet Huwaei E220 att fungera? Jag kan inte seeda därför att jag inte kan använda portforwarding.. någon som vet vad man ska göra?

2

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

Prova byta APN till denna: http://mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=10

3

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

Precis, publik-ip måste du använda för att vara anslutningsbar.
Glömt inte att dra åt snaran lite med anslutningar typ typ max 25-30, modemet får lite spunk annars och kan sluta svara.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

Hur menar du men dra åt snaran med anslutningar.. i "maximum connectd peers per torrent" eller "global maximum number of connections"?

5

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

Global maximum.
Då det inte klarar av så många anslutningar.

Du kan ju alltid testa dig fram vad som passar dig,

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

6 Senaste redigerad av Jackrabbit (2007-09-17 17:08:03)

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

tack för hjälpen.. kan inte direkt säga att jag fått bättre speed men jag har i alla fall en grön bock i utorrent istället för  en varningstriangel, alltid något.
En annan fråga: Jag har bytt apn genom att göra en ny profil i mobile connect programmet (eftersom det inte går att ändra de som redan finns) men hur gör jag så att mobile connect använder den profilen som standard. Som det e nu byter den tillbaka till 3 sweden (med felaktigt apn) varje gång jag: disconnectar, stänger av mobile connect eller drar ut modemet. Kan man ändra detta?

Dessutom blir surfandet väldigt segt när jag laddar ned trots att jag inte kommer upp i närheten av maxhastigheten. vad kan detta bero på?

7

Sv: Torrent med Tre Huwaei E220

Du måste inte använda Mobile Connect. Använd bara det en gång när du ställer in APN etc sen kan du använda den fjärranslutning som mobile connect skapat.
Anledningen till att jag inte använder Mobile Connect är att den kryssar ur "Ring upp igen om linjen bryts" och kryssar i "Fråga efter telefonnummer".

//Skuggan