1 Senaste redigerad av plun (2012-03-23 20:24:03)

Tråd: HTC One X

Dags för nästa läckerbit i Androidvärlden......

http://www.youtube.com/watch?feature=pl … FdInvU1w4Y

http://www.htc.com/se/smartphones/htc-one-x/#pre-order

Beställd hos Telenor...:)

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

2

Sv: HTC One X

Jo en "fåne" skulle jag aldrig ta i....  smile

Den här luren är nåt speciellt.... wink

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

3

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Jag har läst om den ett tag, och verkligen cool. bästa just nu, blev lite sugen självklart som alla.
Men Google Android mm alltid uppkopplad hatar det.
Det om att alltid vara uppkopplad på internet måste ändras innan jag går på någon dumfån.

Tjau... jag vet inte vilken skillnad det har med en PC ??..... dagens lurar är ju mycket kraftfulla datorer.

Sen om man har den "stora förmågan" att läsa en manual så kan man ju alltid slå det mobila bredbandet om man känner för det...... eller ännu mer gå in i "flight mode" så är luren död med omvärlden.

Jag är inte med på dina funderingar !

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

4

Sv: HTC One X

Ok... då saknar man ju förmågan att inse vad en "Smartphone" kan erbjuda.....

Som jag skrev så kopplar man ju bort det "mobila bredbandet" som steg 1.

Som steg 2 kan man då inträda "flight mode"....

Men det är en "fri värld"....   smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

5

Sv: HTC One X

Det funkar på android om den är inställd rätt med rätt appar.
Ingen gps, internet bg trafik., wifi, bt osv

6

Sv: HTC One X

plun skrev:

Dags för nästa läckerbit i Androidvärlden......

Tveklöst en läckerbit...
Väntar nog lite till även om det är dags at byta nu i vår.
Jag vill jämföra Galaxy SIII, One X och One S (som är en lite mer sansad lur)

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

7

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Jag är heldum om smartfones, men har en Nokia e66, den går att koppla upp på internet när man vill, och även alltid vara bortkopplad från internet, den fungerar ändå att ringa och smsa med.
bara inte i flight mode.
Och min pc är bara uppkopplad till nätet när jag inte spelar, eller editerar bilder, pular med 3dsMax mm.

Jag liksom hatar internet, det brukar bli vid laptop uppstart för att kolla mail mm. sen stänger jag av strömmen till tinyn. om jag inte druckit för många öl förstås då segar jag.

Grejen är att jag vill ha full koll, när jag är uppkopplad eller inte, då passar ingen dumfån, som man måste sätta i flight mode för att koppla bort från internet, då kan ju ingen ringa till mej, och jag kan inte ringa ut. Värdelös fån.


Det går att stänga av datatrafiken helt i en "smartfåne",
men efter det duger den bara till samtal & sms, musikspelare och som kompaktkamera.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: HTC One X

Finns ingen exit i os på android, vissa appar har det annars får man döda dom.

Men tex googels spion program ligger och kör, även dom appar som betalat för att vara installerade
går ej att avinstallera.
Men det finns vägar runt det.

Android är lätt att roota med bibehållen funktion

9 Senaste redigerad av xopah (2012-03-26 08:16:38)

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Roota låter som att formattera / installera om os'et från grunden och installera om egna program / spel mm mm. Otänkbart,
då tröttnar man helt, som att börja om samma spel från början igen. alltså dumfån no easy log-off / -on internetuppkoppling.
kanske enklast byta simkort, mellan ett surf, och ett annat låst t,ex, GSM bara för prat. med "samma nummer"
Återstår spionproblemet, så hoppas antispy/antivirus prog finns som klarar allt, annars får dumfån bli längre bort i framtiden.


Alltså, det här var en intressant diskussion (äntligen!)

Kjell, komigen och vakna, det är 2012!
- Självklart går det att använda en "smart telefon" utan att använda internet!
- Du har full frihet att välja om du vill använda mobilt internet eller "bara" använda dig av w-lan uppkoppling i telefonen, - eller inget av de två! (jag har en widget på min "home screen" för att kunna koppla av både mobil data och wlan eller någon dera.
-Då har du ju som tidigare med din Nokia de funktionerna du har nu men i ett mycket snyggare och mer lätthanterligt gränssnitt och möjligheten att ladda ner de applikationer/program du vill när du väl är uppkopplad och sen koppla ner när du bara skall använda dem. (många gratis program använder bara internet för att visa reklamen)

Rootning av en bra stödd (av frivilliga utvecklare) telefon är en ganska enkel och simpel metod som faktiskt skulle kunna hjälpa dig nå färre uppkopplingar.
Tillexempel använder jag mig av CyanogenMod vars utveklare till mångtochmycket jobbar för att behålla just Android så simpelt och enkelt att använda med så lite "uppkopplingar" som möjligt. De har till och med en inbyggd funktion där du som användare kan bestämma vilka anslutningar som får göras till och från din telefon.
http://www.cyanogenmod.com/about/features (kolla Phone Goggles)

Att använda tillexempel ett mobilt-internet SIMkort i en telefon fugerar inte, jag har testat. TRE-mobilsurf-kontant är spärrat till modem uppkopplingar och inte telefon uppkopplingar som tydligen skiljer sig på något sätt.

EDIT: Dessutom har CyanogenMod inbyggd openVPN klient.

10

Sv: HTC One X

Mitt gamla tele2 surf sim gar det att ringa med, men dol nya ar sparrade - salja fler abg spärr

11

Sv: HTC One X

En lååång review av nallen.
http://mdc.gd/onexreview

With >8,000 words, >25 minutes of video walkthrough, >130 screenshots and >60 photos, it's one of our biggest reviews to date - which is fitting for a device that is vitally important to HTC as they launch their brand new 'One' range.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: HTC One X

Skaffa kontant, till nar trafiken tryter

13

Sv: HTC One X

Ang batteriet så är det väll ett vanligt Lithium-ion. Batteriet tar mer skada av att laddas ut helt och sedan få full laddningen en om man underhålls laddar de oftare så det inte hinner tömmas helt.

Cycle durability   
400-1200 cycles

Self-discharge rate   
8% at 21 °C
15% at 40 °C
31% at 60 °C
(per month)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14

Sv: HTC One X

Den ar last, med 3 loggor m.m.  sedan ar nog sip sparrat om du har otur

15

Sv: HTC One X

Problemet ar att tre tagingen liger kvar efter upplasningen.
Sim lasningen kan fimpas direkt.

16

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Måste veta att det säkert går att återställa HTC One X helt till en vanlig olåst neutral fån.
Fixades på 3's Nokia n95. krävde ett knäck-fån-proffs, med utrustning kopplat som batteriatrapp, terror som tog tid.
Svårt/omöjligt/vågat med inbyggt batteri, som inte går att plocka bort. den går nog aldrig att knäcka.
tveksam till smartfån, android-os, och dyrt abb, laptop / platta bättre, kanske Samsung Galaxy Note ?.


Köp telefonen genom The Phone House då...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

17 Senaste redigerad av Discover (2012-04-07 09:31:26)

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Köp telefonen genom The Phone House då...

Varför ? samma pris samma abb, säkert samma låsning.
Inga pengar. Vitsen med 3Total abb-erbjudande är att totala mer-kostnaden, fördelat på 2 år blir c;a 3000kr, fån includerat.


The Phone House säljer olåsta telefoner, och även abonnemanget för 349 kr i månaden,

http://www.phonehouse.se/Kampanjer-fastpris

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

18

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Upptäckt att "Do Not Track Plus" blockerar htcsense punkt se/eclub försökt bli medlem,
även om jag väljer inte tracka siten. Märkligt helkört blockerat även om jag försöker i HTC One X.
Undrar vilka antivirusprogs, eller liknande som är bra. Troligen behövs något för detta google spy-os.
En typ samma fråga, vågar man logga in på swedbank i en Android utan skyddsprogram ?".


Jag använder Avast på en HTC Desire utan problem och på min Samsung Galaxy S2 använder jag lookout antivirus,
båda fungerar bra.


Har inga problem med att logga in på banken med mobilen, gör det genom webbläsaren och inte genom någon bank-app.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

19

Sv: HTC One X

kjellorix skrev:

Upptäckt att skype i HTC One X inte har några pengar i potten, även inloggad,
Om skype-inloggad med 3 mobila bredband, just nu Bas, så har jag 204 kr i potten att ringa för.
Men samma inloggning i HTC One X 3 Total abb, allt ingår (även skype), där har jag inga pengar alls i potten ! ?
Blåst ! , vad håller microsoft på med, verkar som dom köpte skype för att skrota det !
Oandvändbart.


Använder du Skype bara för att ringa till utlandet ?

Jag menar, med det abonnemang du har i telefonen så är det ju onödigt med ip-telefoni till Svenska nummer.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

20

Sv: HTC One X

det finns backup inbyggt i Android OM man startar det.
men backupen avser appar köpta från market/play.

men musik osv måste kopieras separat till tex minneskortet i tlf.

21

Sv: HTC One X

om du tar backup på apk filerna så slipper du hämta om dom igen.

men spel brukar hämnta gigabyta av speldata separat och det gå ej att spara på enkelt sätt om inte spelet använder tf kortet för då sparas även detta tex move to sd card _funkar_ibland_ på spel.
vissa spelbolag är rädda om sina precius spel data och då funkar det ej.

22

Sv: HTC One X

har du kollat så ljudet inte är avstängt bara?
finns flera lägen via olika menyer som stänger av ljudet och istället startar vibb ringning.

tex ljudknappen i viloläget.

23

Sv: HTC One X

då förstör du det/den.
sedan så tar inte batteriet slut helt oavsett hur du gör, gör det ändå det så börjar batteriet brinna vid nästa laddning om den tar laddning.