1

Tråd: BBB nån som har detta abonnemang?

http://www.bredbandsbolaget.se/mobiltbr … and32.html

Tyckte det va det bästa jag kunde hitta, generös limit 100 gig sen 0,5 mbit, f-secure 1 år, tillgång till ett bra 3G nät (3GIS) som jag anser ha mycket bättre täckning än Telia/tele2 3G + ett vad jag tror blir ett mycket bra 4G/Edge nät och ett mycket bra pris 249 kr/månad.

Nån som har detta och kan säga om det funkar bra?

2

Sv: BBB nån som har detta abonnemang?

Jo det är ett bra erbjudande !

Bredbandsbolaget ägs av Telenor så det är Telenors tjänst som erbjuds.

Jag kör Telenors 4G med utmärkta prestanda, sen hittar du massvis med trådar där man har trubbel med täckning och det får man kolla upp noga.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

3

Sv: BBB nån som har detta abonnemang?

Jag kör det abonnemanget, det var det bästa erbjudandet för 4G jag kunde hitta (förutom 3, de har dock ingen 4G-täckning här ännu).

Telenors/BBBs 4G fungerar riktigt bra, jag rekommenderar dock ett köp av ett annat modem (E392 då E398 krånglar till och från). I övrigt så tycker jag inte att Telenors 3G är lika bra, varken täcknings eller hastighetsmässigt som 3s). Här där jag bor är Telias 4G bättre än Telenors, fast de är mycket dyrare och har begränsning.

Gällande begränsningen så verkar de inte ligga på så hårt med den, senast i förrgår var jag uppe i 120GB och kunde surfa utan begränsning hela dygnet. Även månaden innan var jag uppe i över 130GB och kunde surfa i full hastighet.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: BBB nån som har detta abonnemang?

careface skrev:

Jag kör det abonnemanget, det var det bästa erbjudandet för 4G jag kunde hitta (förutom 3, de har dock ingen 4G-täckning här ännu).

Telenors/BBBs 4G fungerar riktigt bra, jag rekommenderar dock ett köp av ett annat modem (E392 då E398 krånglar till och från). I övrigt så tycker jag inte att Telenors 3G är lika bra, varken täcknings eller hastighetsmässigt som 3s). Här där jag bor är Telias 4G bättre än Telenors, fast de är mycket dyrare och har begränsning.

Gällande begränsningen så verkar de inte ligga på så hårt med den, senast i förrgår var jag uppe i 120GB och kunde surfa utan begränsning hela dygnet. Även månaden innan var jag uppe i över 130GB och kunde surfa i full hastighet.



Ok, ja där jag kommer röra mig har jag 3Gis-nätet och det anser jag vara bättre och tätare än Tele2/Telias 3G, sen så blir nog 4G-nätet bra där jag är, telenors (hemmanät) kommer jag nog inte behöva då förmodligen 4G får bättre täckning än deras 3G.
Tack för tippset gällande modemet, men jag får prova det som följer med först och se om jag kan ha tur...

5

Sv: BBB nån som har detta abonnemang?

Ja absolut är det bättre. Men hastighetsmässigt och täckningsmässigt så är 3 bättre, dels då det använder 3GIS nätet samtidigt som de har ett eget med bättre yttäckning. Tyvärr kan inte 3s 4G-täckning mäta sig med Telenors idag.

Hur som så är abonnemanget riktigt prisvärt! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776