1

Tråd: Router för E398 BBB

Hejsan!

Har varit så förbannad på Tres 3g nät just nu och jag kan inte ha 4g inom dem än så orkade inte vänta och sa upp abonemanget och köpte mig BBB 4G. Dock bara modemet och ingen router.

Idag har jag Dovado 3GN. Ingen aning om det är en bra router eller inte men har ju inga goda erfarenheter med den då den följde med Tre anonemanget.

Nu undrar jag om någon har förslag på en bra router till E398 modemet. Helst inte för dyr, men gärna så den kan prestera bra då jag sitter och spelar väldigt mycket.
Dovado 3GN kanske fungerar bra för det, med någon extra inställning eller något liknande?

Tack för all info man kan få!

2

Sv: Router för E398 BBB

Vill du fortsätta med Dovado router?
isf är ersättaren till 3GN den av dovado nyaste routern kallad  DOMA.
Ger inte absolut top prestanda mot tex 4gr som är till åren nu, doma är betydligt stabilare mot 4gr. Kanske kommer någon ny modell av 4gr vad det lider, då den saknar omstart av modemen.

annars finns TINY, fick router.
kolla på dovado.com

finns även andra märken, kolla lite i forumet.

alla har sina up and downs :-)

3

Sv: Router för E398 BBB

G-Man skrev:

Vill du fortsätta med Dovado router?
isf är ersättaren till 3GN den av dovado nyaste routern kallad  DOMA.
Ger inte absolut top prestanda mot tex 4gr som är till åren nu, doma är betydligt stabilare mot 4gr. Kanske kommer någon ny modell av 4gr vad det lider, då den saknar omstart av modemen.

annars finns TINY, fick router.
kolla på dovado.com

finns även andra märken, kolla lite i forumet.

alla har sina up and downs :-)

Ok. Tackar för svar!

Man vill ju få ut så mycket som man kan av sitt mobila bredband då man spelar mycket online spel, skit samma om det går fort. Det ska vara stabilt. Är det någon som har ett förslag så är jag väldigt tacksam.
Jag får börja att testa med Dovado 3GN och se om den är stabil nog.