1

Tråd: Olika hastigheter med olika Sim-kort

Är inte det här märkligt:

Jag har en B593 låst till Tele2 som jag kör med Comviq kontant här på landet (utanför Leksand, Dalarna). Jag har ett 4G simkort som jag använt fast det inte finns någon 4G täckning här ännu. Jag har gladeligen betalat de extra pengarna för att få den extra datamängden. Nu när jag kommer upp lite kortare perioder – och utan tonåringen – tänkte jag nöja mig med att tanka 3G. Med Comviqs fantastiska system var jag då tvungen att skaffa ett till SIM-kort. Jag har i en annan tråd (http://www.mobilabredband.se/forum/view … 987#p38987) beskrivit hur dålig hastighet jag fått trots 2 antenner på taket, men nu med det nya SIM-kortet får jag mer än dubbelt så snabb uppkoppling. Med 4G kortet fick jag 1,5-2 Mbit/s och med 3G kortet 4,5-7 Mbit/s.

Som sagt, är inte det märkligt?

2

Sv: Olika hastigheter med olika Sim-kort

Jag fick 22Mbit med kontantkort och 1,4Mbit med tele2 "max" abg...

så, ja det är olika hastigheter, vad jag märkt oavsett operatör är att nya abg/kontantkort har högre hastighet, troligen högre prioritet i näten eller dyl.

3

Sv: Olika hastigheter med olika Sim-kort

G-Man skrev:

Jag fick 22Mbit med kontantkort och 1,4Mbit med tele2 "max" abg...

så, ja det är olika hastigheter, vad jag märkt oavsett operatör är att nya abg/kontantkort har högre hastighet, troligen högre prioritet i näten eller dyl.

Verkligen helt galet! Båda mina är dock nya med bara någon vecka emellan.