1

Tråd: Överskridit gränsen data

Tjena!

Använder inte 3g så mycket då det är smidigare att använda vanligt bredband när man är hemma, men idag blev det nåt fel på bredbandet, så kopplade in 3g-dosan man fått från tre (ingick i mobil-köp 24 månader gratis). Efter två timmar poppar det upp ett meddelande som säger "du har överskridit gränsen data, betala mer eller lev med en lägre hastighet". Jag klickade bara att jag kunde leva med en lägre hastighet, inte fan tänker jag betala för nånting jag bara kommer använda en dag.

Tyvärr är det mördande långtsamt just nu, och jag har gett in för 3's sätt att lura mig på mer pengar. Tyvärr hittar jag inte tillbaks till sidan där man kunde uppgradera sin hastighet. Naturligtvis är supporten inte öppen heller. Någon som vet hur man gör detta?

Tacksam för svar, Oscar

2

Sv: Överskridit gränsen data

imfromsweden skrev:

Tjena!

Använder inte 3g så mycket då det är smidigare att använda vanligt bredband när man är hemma, men idag blev det nåt fel på bredbandet, så kopplade in 3g-dosan man fått från tre (ingick i mobil-köp 24 månader gratis). Efter två timmar poppar det upp ett meddelande som säger "du har överskridit gränsen data, betala mer eller lev med en lägre hastighet". Jag klickade bara att jag kunde leva med en lägre hastighet, inte fan tänker jag betala för nånting jag bara kommer använda en dag.

Tyvärr är det mördande långtsamt just nu, och jag har gett in för 3's sätt att lura mig på mer pengar. Tyvärr hittar jag inte tillbaks till sidan där man kunde uppgradera sin hastighet. Naturligtvis är supporten inte öppen heller. Någon som vet hur man gör detta?

Tacksam för svar, Oscar

För att köpa mer data till full hastighet med abonnemang, logga in på Mitt 3 för ditt mobila bredband eller som administratör. Välj sedan rätt abonnemang, under rutan med hur mycket data man har osv så finns det "köp extra data" smile

Jag gissar att du har 3Bredband Bas, vilket ger dig 2GB/månad till full hastighet, därefter sänks den till plågsamma 64Kbit/s

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3 Senaste redigerad av idgforum (2012-08-14 05:35:02)

Sv: Överskridit gränsen data

Hur lång semester har de på sin Live Shop smile

http://ladda-upp.se/data/khlqvjencjpfee/