1

Tråd: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Har externa riktantenner (Poynting) till min D-link, och stör mig på antennkablarna som kommer nerifrån och sedan i en vid båge ansluts upptill på D-linken.. 

Skrev nu och frågade Loh-electronics där jag köpte antennerna och förlängningskablar, om de möjligen hade 180° vinklade adaptrar, eller om de möjligen kunde tänkas ta in det i sitt sortiment.. För som det är nu är det fult som f-n..

Alternativet jag kom på nyss, är ju att fästa upp den upp och ner på väggen, frågan är bara om den på nåt vis skulle ta skada av det..
Den är väl byggd för att stå upprätt.. har inte kollat så noga hur det ser ut med ventilationen i den..verkar inte bli så varm.

Snyggast är det om kablarna kunde anslutas baktill till två 180° adaptrar..
Antennkabeln är rätt hård och skall förmodligen inte böjas alltför kraftigt..har inte  viljat testa det heller..:-)

Vad tror ni om uppochnerläget?

Humorn är flytvästen på livets flod

2

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Jag tror att det går alldeles utmärkt.

3

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Ska i alla fall testa, kan ju inte mer än gå sönder, och då får man en ny av Telenor...

Humorn är flytvästen på livets flod

4

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Det ska inte vara några problem med det.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

5

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Fick svar från Loh-electronics.
Det finns vinklade adaptrar, 90° som de kan beställa hem, kostar 65 kr/st.
Inte vidare billigt, men vill man ha fint så kostar det :-) 
Går åt 4 st i så fall

Humorn är flytvästen på livets flod

6

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Att tänka på är ju också att varje kontaktövergång kostar en liten förlust i signalstyrkan. Kopplar du två adaptrar efter den vanliga kontakten gissar jag att det kostar en dryg dB i signalstyrka vilket kan vara avgörande om signalstyrkan ligger på gränsen.

Jag röstar på förslaget att sätta routern upp och ner! smile

7

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Har du lust att länka till vilka antenner du kör med?

8

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

ante_ante skrev:

Har du lust att länka till vilka antenner du kör med?

Två sådana här

http://www.lohelectronics.se/poynting-r … p-588.html

Humorn är flytvästen på livets flod

9 Senaste redigerad av Sven P (2012-08-09 14:52:22)

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Bidde inget upp och ner. Idag fick jag mina vinkeladaptrar jag beställt från LOH-electronics och skruvade dit dem..
Har fått "bygga om lite" här hemma.  Använder nu väggfästet som medföljer D-Linken, och satt den på en plexiglasskiva som i sin tur är monterad på baksidan ett soffbord. Detta för att komma upp en bit i rummet för bättre Wi-fi.

Nåväl. märker ingen förlust i mottagningen när dessa två adaptrar som bildar 180° vinkel får kablarna att gömmas bakom modemet.
Synd att jag inte kan bifoga bild på hur det ser ut.
I vilket fall, jag är jättenöjd, dels med mottagningen och hur jag löste monteringen av D-linkens antenner.


Provar med en länk till Flickr där jag la upp foto..
http://flic.kr/p/cNxp4U

Humorn är flytvästen på livets flod

10

Sv: Ha D-link DWR-923 upp och ner?

Jag gav 289 kr för dessa 4 vinkeladapters hos Loh-electronics.
Om jag hittat  dem på ELFA hade jag nog inte köpt dem...


https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in … ;toc=20273

Humorn är flytvästen på livets flod