1

Tråd: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Hej!

Jag har en hp laptop och turbo3g från 3 med E220 modemet...

När jag ansluter tuggar den bara en stund och sen står det "Anslutningsåtgärden misslyckades. Försöka igen?" jag har provat uppdatera, installera om, ändrat apn o lite annat 3s kundtjänst sagt...

Modemet funkar i en annan dator..

Nån som har någon idé?

2

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Titta i enhetshanteraren om allt ser okey ut där.
Antar att du har Tre's nya mjukvara så man kan bocka i att den skall ansluta auto?
Du kan testa E620 tool som anslutningsverktyg istället.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Jag tycker det ser rätt ut i enhetshanteraren...
Vart hittar jag E620 tool nånstans?

4

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Enklast är det att bara uninstall/reboot/install än att troubleshoota, tycker jag.

Vilket APN försöker du med? Är det ett privat/företags abbonemang?

5

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Jag har installerat om massor av gånger!
Jag har ett privat och provar med både data.tre.se och bredband.tre.se, inget funkar!
Om jag däremot installerar modemet på min stationära dator funkar det utan problem...

När jag försökte uppdatera modemet på laptopen kom felmeddelandet "Firmware not respond" så jag uppdaterade på stationära istället och det fungerade perfekt..

kan det ha nåt med det och göra?

6

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

I see. Det du bör göra när du avinstallerar är att radera Huawei's Mobile Connect mapp under Program på din C disk. Sen kan du gå in i din registry "Start-Run-regedit" och radera under HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/HUAWEI TECHNOLOGIES.

Därefter kan du gå in på dina nätverksanslutningar och radera alla relaterade 3G konfigurationer.

Det är så man verkligen avinstallerar! Efter allt detta, ska du boota om din dator och installera igen.

7

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

jag fick det problemet med. det gick inte att ansluta och rutan kom upp. Till slut hittade jag felet. Min mobiltelefon låg för nära modemet. När jag sedan la telefonen långt från modemet så funkade det. Tydligen störde mobilen modemets mottagning. Vet inte om du råkar ha din mobil för nära men det kan vara en mobil eller något annat som stör signalen i närheten av modemet.

8

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

hmmmm......interessant du!

Två frågor nu:

- Använde du Y-kabeln (USB) på din E220?
- Är din mobil med TRE också?

9

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

jag använder usb kabeln "den korta som bara tar 1 usb plats" Jag har telia abonnemang på min mobiltelefon. alltså inte TRE på mobilen.

10

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Din telefon....kör den på 3G läge eller GSM?

Försök med Y-kabeln eftersom den tillförser modemet med extra ström som förstarkar signalen.

11

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Låter konstigt att de skulle störa ut på de viset.
Aldrig uppleft nå liknande att de stört ut så graft.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

12

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

jag har telia 3g på mobilen. jag testade lägga den igen ca 4dm från modemet och nätet dog. Var omöjligt att ansluta så länge telefonen var i närheten av modemet. Telefonen är en sonyericsson k810i.

13 Senaste redigerad av Feeblip (2008-07-25 20:57:20)

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Jag har en p1i med tre... ska prova det ni sagt nu och återkomma, tack sålänge!

Det fungerade inte det heller .... Dock hittade jag inte den mappen i regedit men jag raderade allt som hette huawei...

Riktigt knas, i en annan dator funkar det hur fint somhelst!

14

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Upplevt liknande krångel på min dator, då var de alla interna? COM portar som var upptagna.

Modemet använder sig av 2 eller 3 tror jag, och min blåtandsenhet hade typ 8 vilket gjorde att de inte blev några över till modemet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

15 Senaste redigerad av jonasolof (2008-10-26 22:33:37)

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Köpte kontantkort med dongel E220 idag och (försökte) installera på en Sony Vaio TZ21 laptop. Anslutningen misslyckas alltid. Nu är jag uppkopplad med laptopens interna Optionmodem som också är jäkligt svårt att få att funka, kör med MWconn. Med Global connest bryts förbindelsen så fort man laddat ned någon sida.

I butiken opå Stureplan sade de inget om Flashproblemet. Men tjejen var snygg och då får man väl vara nöjd ändå. Har för övrigt Flash 9.0.124.0 enligt adobes diagnostik så det problemet ska det inte vara. Tyvärr har det blivit tjall på installationen så det går inte att avinstallera heller. När jag försöker uppgradera med den nya programvaran från 3 bryts det beskedet: Failure can not read registry key.

Får väl göra en manuall rensning. Kan man köra uppgraderingen även om ingen tidigare version finns kvar? Jag tror nämligen att det blir fel i installationen varje gång jag kör den från USBdongeln.

Eftersom det är modeminstallationen som strular byter jag till E220-tråden.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

16

Sv: Anslutningsåtgärden misslyckades. försökt allt!

Nu funkar modemet, Har oskså kört uppgraderingsfilen som supportsidan föreslår som åtgärd om man har Adobe Flash 10 (vilket jag inte har).

Har en sony Vaio TZ21. Den har ett inbyggt Optionmodem som är inkopplat via internt USB (kommer inte upp när man ska stoppa USB-anslutna enheter dock. Det luriga är att datorns wireless switch måste vara aktiverad för att USB anknutna modem ska kännas av (syns annars i device manager>modem att Huaweii modemet inte är anslutet (not present). Inte heller kan man köra diagnostik p modemet.

Vidare måste Vaios Smart Network WWAN mjukvaruswitch vara aktiverad. Då först ansluts de externa och interna modem som går åver USB. Man måste avvakta usbanslutningsplånget innan man går vidare.

För öcrigt hade jag ett helsicke med att avinstallera en dongleinstallation som gåttt snett. Avinstallation kraschade, Fick en rensningsfil från support. Först ville det inte gå att installera om för processen stannade och sade att den inte kunde läsa av en registernyckel.

I samma veva installerade jag 23 stycken windowsupdates. (var ansluten över HUweii E960 router som jag köpt för att komma ut över huvud taget). Möjligen rensades registret i den vevan för efteråt kunde jag installera om E220.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.