1

Tråd: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Jag har under en längre tid haft problem med att 3 connect ständigt kopplat ur. Som värst har det varit den sista veckan och jag som normalt är lugnet själv har varit snudd på att gå loss på inventarierna... Flertalet gånger har jag ringt kundtjänst, i tron att jag därifrån skulle kunna kunna få vägledning och råd för att lösa mitt problem. Sämre har jag inte varit med om.  Där skulle jag ha kunnat jobba (och det hade ni inte velat vara med om), men då hade ni åtminståne sluppit lögnerna. Nu fungerar allting emellertid bra. Jag köpte ett nytt modem i form av ett startpaket till 3 kontant, som var billigare än själva modemet. Har ni problem liknande mina så är det vad jag kan rekomendera.

Simma lugnt!

2

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Vill du få ditt tidigare modem att fungera igen kan en god idé vara att uppgradera det till senaste mjukvara.

3Connect används inte på 3s modem längre, utan det är Mobile Partner numera. big_smile

3

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Spam removed

4 Senaste redigerad av ruva (2012-01-26 16:54:38)

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Ingen som vet ett fulhack där Mobile Partner kopplar upp igen om anslutningen kopplar ner?
Telenor Conect klarare av det, så varför inte Mobile Partner

Med mcx kontakt i mitt E372 modem kopplar det visserligen inte ner varje dag men vore trevligt ändå om det kunde kopplas upp automatiskt. Måste säga att med CRC-kontakt fick jag 2% bättre signalstyrka 99% än mcx 97% men kopplades ner flera gånger per dag. Rekommenderar en MCX-kontakt till de som tänkt köra antenn på E372. Farten är ungefär desamma.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

5

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

ruva skrev:

Ingen som vet ett fulhack där Mobile Partner kopplar upp igen om anslutningen kopplar ner?
Telenor Conect klarare av det, så varför inte Mobile Partner

Med mcx kontakt i mitt E372 modem kopplar det visserligen inte ner varje dag men vore trevligt ändå om det kunde kopplas upp automatiskt. Måste säga att med CRC-kontakt fick jag 2% bättre signalstyrka 99% än mcx 97% men kopplades ner flera gånger per dag. Rekommenderar en MCX-kontakt till de som tänkt köra antenn på E372. Farten är ungefär desamma.


Tjenare,

Finns det inte en inställning i Mobile Partner som heter typ "automatic reconnect"?
Om inte så kan du ju alltid skapa en ny profil och simulera en RAS-anslutning. Då får du en vanlig modemanslutning, och är helt oberoende av mobile partner. Denna kan du styra som du vill. Tex försöka koppla upp igen var tredje minut i nittionio försök smile

Mvh

Stefan

6

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Har själv upplevt samma problem. Ändra i mobile partner nätverk till (RAS) då kopplar det ej ned så ofta.

7

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

provat att uppdatera mjukvaran?

prova http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Ko … 3Bredband/

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

8 Senaste redigerad av ruva (2012-06-29 09:45:21)

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

stew skrev:
ruva skrev:

Ingen som vet ett fulhack där Mobile Partner kopplar upp igen om anslutningen kopplar ner?
Telenor Conect klarare av det, så varför inte Mobile Partner...

Tjenare,

Finns det inte en inställning i Mobile Partner som heter typ "automatic reconnect"?
Om inte så kan du ju alltid skapa en ny profil och simulera en RAS-anslutning. Då får du en vanlig modemanslutning, och är helt oberoende av mobile partner. Denna kan du styra som du vill. Tex försöka koppla upp igen var tredje minut i nittionio försök smile

Mvh

Stefan

Nej, finns i Telenor Conect men inte i Tre:s Mobile Partner. Jag får gå på RAS. Får dock 20% sämre nerload när jag inte kör genom Tre:s egna program


Anledningen till att jag vill att datorn ska koppla upp sig automatiskt igen är att jag har datorn kopplad med Connectify till en router och vidare till övriga huset.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

9 Senaste redigerad av ruva (2012-06-30 07:05:28)

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

http://i1201.photobucket.com/albums/bb353/stormense/2012-06-30-090159.jpg

Mobilpartner programvara
http://i1201.photobucket.com/albums/bb353/stormense/fart1.jpg

RAS (Modem)
http://i1201.photobucket.com/albums/bb353/stormense/fart2.jpg

Jag hade fel, farten är samma även om man använder RAS. Observera att det visar MB/s och inte Mb/s.
Hur som hellst, funkar över förväntningar i stabilitet att ha inställt på RAS så tackar och bugar för tipset.

3G Telenor 16 Mbps i mobilen
4G Tre
Fiber 1000 Mbps

10 Senaste redigerad av sillkorv (2012-07-21 21:41:36)

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Har samma problem, fast med Huawei e353. Tydligen finns inte detta firmware på deras uppdateringssida så får väl testa för e367... När jag ska installera Mobile Partner/firmware kommer det "find port failed", någon som vet varför?

11

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Du har nog HiLink versionen, alltså ett modem som agerar typ router. Testat i en annan USB-port? Har du någon connect-programvara på datorn, t.ex. Mobile Partner eller något liknande?

På HiLink versionen så installerar du endast en typ drivrutin, sedan sköter du allt från webbläsaren och inte i en programvara som du är van vid.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

12

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

careface skrev:

Du har nog HiLink versionen, alltså ett modem som agerar typ router. Testat i en annan USB-port? Har du någon connect-programvara på datorn, t.ex. Mobile Partner eller något liknande?

På HiLink versionen så installerar du endast en typ drivrutin, sedan sköter du allt från webbläsaren och inte i en programvara som du är van vid.

Det är så jag har det, men har fortfarande samma problem.

13

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Så om jag förstår dig rätt så har du testat det jag nämnde tidigare? Du kommer inte ens ut på internet för att din dator inte lyckas installera drivrutinerna till modemet? Är det rätt?

Det du kan göra är att sätta in modemet i datorn, gå till kontrollpanelen -> enhetshanteraren och där leta upp modemet. Välj att avinstallera alla drivrutiner för modemet. Starta om datorn och sätt sedan in modemet igen. Fungerar det?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

14

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

careface skrev:

Så om jag förstår dig rätt så har du testat det jag nämnde tidigare? Du kommer inte ens ut på internet för att din dator inte lyckas installera drivrutinerna till modemet? Är det rätt?

Det du kan göra är att sätta in modemet i datorn, gå till kontrollpanelen -> enhetshanteraren och där leta upp modemet. Välj att avinstallera alla drivrutiner för modemet. Starta om datorn och sätt sedan in modemet igen. Fungerar det?

Nej, modemet fungerar prima när det väl fungerar. Men kan inte uppdatera för att se om det är det som är orsaken till att det hela tiden kopplar ner sig.

15

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

Det beror på att det inte finns någon uppdatering från 3 tillgänglig i dagsläget. Det kanske kommer - eller kanske inte.

Om du har möjligheten så kan du ju testa med ett annat modem, för att få reda på om det är fel på modemet eller något annat. Det är väl lite det du vill åstadkomma genom en uppdatering?

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

16

Sv: Tre Connect kopplar ständigt ur.

careface skrev:

Det beror på att det inte finns någon uppdatering från 3 tillgänglig i dagsläget. Det kanske kommer - eller kanske inte.

Om du har möjligheten så kan du ju testa med ett annat modem, för att få reda på om det är fel på modemet eller något annat. Det är väl lite det du vill åstadkomma genom en uppdatering?

Laddade ner nån firmware, men går det inte uppdatera då? Äh det får va.

Tja det andra modemet är operatörslåst, kan ju testa att låsa upp det. Men det ska ju inte behövas tycker man... Funderar på att ringa 3 när jag kommer hem på måndag.