1

Tråd: Lås upp E367 gratis

Hej,

Jag hittade detta program som låste upp mitt E367u1 modem som var låst till Tele2 helt gratis,
som jag förstod så ska det även fungera för u2 modellen av E367.
Ladda även ner videofilen för att se hur man gör.
Har veriferat att den är olåst nu genom DC-Unlocker.

http://www.francesco-pompili.it/

2

Sv: Lås upp E367 gratis

Är det någon som provat och fungerar det?

3

Sv: Lås upp E367 gratis

Fungerar utmärkt, upa.

4 Senaste redigerad av brkn (2012-03-24 14:59:49)

Sv: Lås upp E367 gratis

När jag ska starta programmet så blir det ett litet felmeddelande: "e367u2 unlocker har stött på ett problem och måste avslutas."  - varför?

Har modemet igång, är uppkopplad, men programmet startar inte (se felmeddelandet) - vad gör jag för fel?
Har provat båda versionerna - 1.0 och 1.3
Har senaste firmware.

Tacksam för tips och råd.

5

Sv: Lås upp E367 gratis

Ingen?

6

Sv: Lås upp E367 gratis

Du ska nog inte ha modemet uppkopplat när du gör detta. Modemet anslutet till datorn - ja. Men om du har modemet uppkopplat så har uppkopplingsprogrammet "lagt beslag" på modemet och då kommer inte upplåsningsprogrammet åt det...

7

Sv: Lås upp E367 gratis

modem nedkopplat, alla modem program typ connect-blabla osv helt stängda .
ibland skall SIM tas ur innan detta görs pga risk att bricka sim'et.

8

Sv: Lås upp E367 gratis

svenix skrev:

Du ska nog inte ha modemet uppkopplat när du gör detta. Modemet anslutet till datorn - ja. Men om du har modemet uppkopplat så har uppkopplingsprogrammet "lagt beslag" på modemet och då kommer inte upplåsningsprogrammet åt det...

Har provat det också, bara haft modemet i datorn utan uppkoppling - börjar fundera på om det är mitt OS som är föråldrat, har Win XP Pro SP3.
Hopplöst fall - doktorn grät.....

9

Sv: Lås upp E367 gratis

G-Man skrev:

modem nedkopplat, alla modem program typ connect-blabla osv helt stängda .
ibland skall SIM tas ur innan detta görs pga risk att bricka sim'et.

Provade det också - inga prg öppna i bakgrunden alls, SIM-kortet ur, nada.

10

Sv: Lås upp E367 gratis

brkn skrev:
G-Man skrev:

modem nedkopplat, alla modem program typ connect-blabla osv helt stängda .
ibland skall SIM tas ur innan detta görs pga risk att bricka sim'et.

Provade det också - inga prg öppna i bakgrunden alls, SIM-kortet ur, nada.

prova att starta unlock-programmet innan modemet ställs om till modem,
dvs banka uinlock tills det tar direkt när det sätts i usb.

11

Sv: Lås upp E367 gratis

Har provat tamefan allt nu och nu kommer det upp nya typer av felmeddelanden t.ex. "e367u2_unlocker.exe - Application Error Process id=0x860...bla bla bla skit skit skit" och nya jävla nummer i varje felmeddelande.

Det spelar ingen roll va fan jag gör
När jag startar unlockern så startar samtidigt programet DW20.exe och det är ska visst vara ett felrapporteringsverktyg i windows office om jag inte misstar mig.

Varför kan jag inte använda den medföljande firmware bin filen? Laddade hem en med samma fm nummer och den kunde jag använda och uppdatera modemet med.

Börjar ge upp och tappa modet - inte bra, något kan gå sönder då....

12

Sv: Lås upp E367 gratis

När jag försöker starta unlocker så får jag felmeddelande, se tidigare inlägg, men när jag tittar i aktivitetshanteraren så ser jag att processen unlocker är igång......
Om jag åter igen "startar" unlocker så visas den också, startar jag 10 ggr så visas alla i aktivitetshanteraren i fliken processer......?

13

Sv: Lås upp E367 gratis

i'm francesco the author of program . i have traslate this post with google and i have undertand that you cannot start the program....for solve this kind of problem install net framework 2.0 (and net framework 2.0 sp2 if problem was not solved)
bye

14 Senaste redigerad av brkn (2012-03-25 10:21:16)

Sv: Lås upp E367 gratis

fr3nsis skrev:

i'm francesco the author of program . i have traslate this post with google and i have undertand that you cannot start the program....for solve this kind of problem install net framework 2.0 (and net framework 2.0 sp2 if problem was not solved)
bye

Thanks Francesco.
Your Recommendations started the program.
The program will start now but it's only going to "checking Auth ...." and the program stops.

I've tried with and without SIM card but the program stops at the same place.
Are there more things I can do?

15

Sv: Lås upp E367 gratis

yes you need to use on pc connected to internet
if pc is not connected app can talk with my server and program stop there

16

Sv: Lås upp E367 gratis

Här är ett fint tips som funkade alldeles utmärkt för att låsa upp en E367 för mig:

http://www.mobilabredband.se/forum/view … 093#p38093

smile