1

Tråd: 3G bredband Plus nu ändrat till Medium med 10 GB trafik

Jag har sedan ett halvt år bredband Plus 32 Mbit/s, 199 kr/mån, 20 GB trafik. Jag betalade bara 99 kr till påsk men är bunden ytterligare 1½ år. Jag antar att villkoren gäller men för nya abonnemang finns nu Bredband Medium med 10 GB trafik och 149 kr/mån.

Mitt bredband är sedan flera månader mycket stabilt och kopplar ALDRIG ned, som det gjorde i början flera gånger i veckan. Jag har inställningar NDIS och WCDMA only. Har ni andra också märkt att det är stabilare än tidigare?

För ett halvår sedan bytte jag från Tele2 till Tre eftersom Tele2 var extremt segt, ofta 0,5 Mbit/s. Tre var mycket snabbare då men inte lika stabilt som Tele2. Men nu är Tre extremt stabilt.

2

Sv: 3G bredband Plus nu ändrat till Medium med 10 GB trafik

Annars finns ju 3Bredband Max för 249kr/mån upp till 32mbit/s och 50GB/månad smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3 Senaste redigerad av sven99 (2012-06-09 08:13:09)

Sv: 3G bredband Plus nu ändrat till Medium med 10 GB trafik

Från 7 juli kommer vi att öka datamängden från 20 till 30 GB/månad för bredband Plus utan extra kostnad. Använder du mer behöver du köpa till data för att kunna surfa. Vill du ha nuvarande abonnemang med lägre datamängd, kontakta kundservice.

Det står inget om att man minskar till 200 kb/s när datamängen överskrids. Måste jag istället betala för mera data. Det är mycket lurigt att se om det är någon nackdel med de nya abonnemanget.

PhoneHouse säljer fortfarande bredband Plus med 20 GB trafik och 199 kr/månad. Säljer INTE Medium.

4

Sv: 3G bredband Plus nu ändrat till Medium med 10 GB trafik

sven99 skrev:

Från 7 juli kommer vi att öka datamängden från 20 till 30 GB/månad för bredband Plus utan extra kostnad ...

Jag har använt mitt mobila internet sedan 7 juli med den ändring som nämns i citatet. Ibland när jag loggar in med connect manager får jag ingen kontakt med internet, ibland har jag enligt min dator (nere i högra hörnet) kontakt med internet  men kan inte komma ut på nätet med min internetbrowser och ibland kan jag (som idag) komma ut på nätet med min browser men kan inte ladda ner något med uTorrent. Porten för uTorrent är öppen i min brandvägg och det har fungerat bra fram till igår.

Är det någon mer än jag som har råkat ut för liknande problem?