1

Tråd: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

Jag reser runt mycket i världen, och är på jakt efter ett mobiltbredband som funkar i större delen av världen....sitter just nu med ett flertalet mobildongler som jag skiftar runt när jag reser kontantkort i samtliga. Finns det något just ute på marknaden?

2

Sv: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

Funkar finns det säkert många som gör om man bara är beredd att betala roamingavgifterna.

3

Sv: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

Kanske http://datamobile.se är något för dig?

4

Sv: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

kontantkort och många vanliga sim är spärrade mot roaming.

oftast bara att ringa operatören så öppnas spärren, men då det är efterdebitering på samtal och data så måste man ha ett abg där faktura kan skickas.

5

Sv: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

Använd olåsta donglar så behöver du bara byta simkort. Köp från hongkong eller i Italien från Tim. Det finns sim som funkar i flera länder men de är ialla fall mycket dyrare än bästa kontantkort i tex Frankrike och Italien.

Flera länder kräver id för kontantkort för surf, t ex Italien.

I länder som Uzbekistan där Teliasonera samarbetar med säkerhetstjänsten kan du bara använda operatörens dongle, konstaterat på plats.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

6

Sv: Finns det någon operatör som har simkort som funkar.....

Tja, det finns ju Inmarsat, men det är väl inte helt lätt att få tag i som privatperson. Priset är väl inte så övekomligt heller. För att inte tala om modem/antenn-kombinationen; stort som en mindre laptop sad
Fördelen är garanterat global täcking, men ändå.

I've got a Rolls Royce because it's good for my voice