1

Tråd: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

Hej! Första meddelandet. Jag kom hit därför att jag blev hänvisad av en bekant att här skulle det finnas ett sätt att låsa upp sitt modem. Jag hittar instruktionen att jag skall mata in IMEI numret i kodgeneratorn på hemsidan (Jäkligt svårt att se det på modemet) och sedan skall man hämta hem ett program där man matar in informationen = upplåsningskoden för att låsa upp modemet. Hämta programmet HÄR står det på ett ställe men där finns inget program att hämta bara en massa länkar till RELATERADE ÄMNEN. SÅ VAR finns nedladdningslänken?

Jag har ett E372 från TRE vars abonnemang går ut i november. Det har varit snabbt och stabilt hittills men DYRT så om jag kan låsa upp det och använda det hos nån annan så vore det bra.

nuvarande: Samsung Omnia 7

2

Sv: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

Jag är tveksam till om kodgeneratorn fungerar till ett så nytt modem som E372? Till de äldre Huawei-modemen fungerar den utmärkt, men på de senaste modellerna har Huawei ändrat algoritmerna för att räkna ut upplåsningskoden.

Nåt program för att mata in koden behöver du oftast inte. När du sätter in ett SIM-kort från en annan operatör än modemet är låst till så kommer det automatiskt upp en ruta där du får mata in koden.

3

Sv: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

du får nog hoppa på dc-unlocker tåget.
kostar någon hundring.

4

Sv: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

Tack för det. Tråkigt om man inte kan göra det gratis hos Huawei. Då får jag ligga lågt och se vad annat dyker upp när jag ska byta i november. Framförallt är det tråkigt att modemhögen växer. Kanske man ska använde den som USB-minne istället med ett micromsd kort?

nuvarande: Samsung Omnia 7

5

Sv: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

Som G-man var inne på så kan du du låsa upp det med hjälp av dc-unlocker. Kostar 7 Euro:
http://www.dc-unlocker.com/

6

Sv: Programvaran till att låsa upp Huaweis modem var är den?

Fungerar på äldre modem, man kan ju alltid testa då man har 3 försök på sig.

Hittade mjukvaran när jag sökte lite snabbt på nätet igen, här är länken till filen som var bruten.
http://fil.hosten.se/?download=CardLock_UnLock.zip

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!