1 Senaste redigerad av svenix (2012-07-20 18:38:40)

Tråd: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Tillagt 20/7:
Nedanstående tips verkar inte fungera speciellt bra tyvärr.
Efter en månads väntan har jag ännu inte fått några kort trots bekräftelsemail. sad
=======================================================

På nedanstående länk kan du få ett Telia Refill kontantkort med ett års surf och 100:- att ringa för. Enda villkoret är att du laddar kortet med 50:- och att du registrerar kortet på telia.se/refill.

BORT TILLS VIDARE, EJ RIKTIG TELIA LÄNK

Det finns ett ställe att klicka i om man vill ha ett eller två kort, jag klickade i två. Ska bli intressant att se om det blir ett års fri surf på båda?
Detta är det perfekta tillfället för den som vill ha billig 3G förbindelse till en server som inte drar så mycket data,  0,5GB per månad ingår. Eller om du har en surfplatta du bara använder ibland.

2

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

svenix skrev:

På nedanstående länk kan du få ett Telia Refill kontantkort med ett års surf och 100:- att ringa för. Enda villkoret är att du laddar kortet med 50:- och att du registrerar kortet på telia.se/refill.

http://tilbud.retailinternet.dk/kunder- … /telia.jsp

Det finns ett ställe att klicka i om man vill ha ett eller två kort, jag klickade i två. Ska bli intressant att se om det blir ett års fri surf på båda?
Detta är det perfekta tillfället för den som vill ha billig 3G förbindelse till en server som inte drar så mycket data,  0,5GB per månad ingår. Eller om du har en surfplatta du bara använder ibland.


Tack för tipset!

betala 50 kr och få obegränsad surf,
beställde 2 st kort varav ett ska jag ha i ett av modemen man kunde köpa för 49 kr på Rusta.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Tackar också för tipset! Någon som tror att det kan vara två simkort med samma nummer?

4

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Tack för länken tog 2 smile

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

5

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Beställde också två nyss, känns ganska värt på något sätt smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Tack för länken. Beställde ett som jag nog ska sätta i min Laptop för att ha i sommarstugan så det är perfekt för lite "slösurf" där.

7

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

reklam sms...

8

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Jag har provat med halebop det funkar bra också.
Vad jag vet så har dom också erbjudande om ett års surf.

Har ADSL 8mbit/s Telia och mobiltbredband universal 16mbit/s och Tre med 6Mbit/s

9

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Någon som har bestället och fått kortet ?


Jag beställde 2 st kort de 21:a men har inte fått dem än.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

10

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Jag har heller inte fått några ännu. Men det har ju varit långhelg.

11

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

står .dk på länken, dvs danmark...

12

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Jo, men all text var på svenska och det fanns länkar till Telias svenska sidor så i mina ögon var det tydligt att erbjudandet var riktat mot svenska kunder.

13

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

OBS! Detta är inte TELIAs egna landningssida!
Tog bort länken ovan då folk som reggat sig troligen kommer få en del "erbjudanden" över mail och telefon framöver från andra bolag.

Bolaget bakom landningssidan är INTE scammer bolag, men de kan säkert komma att använda er persondata för att försöka marknadsföra fler produkter, er e-mail hamnar i OPT-IN databasen för erbjudanden.

Ang erbjudandet så var man tvungen att regga sitt "gratis kontantkort" personligt hos telia för att få fri surfen. Men jag tror detta erbjudande var från förra året?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Andreas skrev:

OBS! Detta är inte TELIAs egna landningssida!
Tog bort länken ovan då folk som reggat sig troligen kommer få en del "erbjudanden" över mail och telefon framöver från andra bolag.

Bolaget bakom landningssidan är INTE scammer bolag, men de kan säkert komma att använda er persondata för att försöka marknadsföra fler produkter, er e-mail hamnar i OPT-IN databasen för erbjudanden.

Ang erbjudandet så var man tvungen att regga sitt "gratis kontantkort" personligt hos telia för att få fri surfen. Men jag tror detta erbjudande var från förra året?

Därför man alltid ska ha en extra registreringsmail och ett kontantkortsnummer som inte sitter i en telefon cool

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

15

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

sedan kan man gå in på en kina sida och få svenska som text x, då normal webbläsare skickar önskat språk.
så sidors språk betyder noll, men även dom sista bokstäverna.
men som andreas noterat, och jag skrivit tidigare, man får nog spam/reklam via tex sms då man skall lämna mobilnummer.

då ingen verkar att fått något sim ännu så...

16

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Ja, vi får se. Jag lämnade i alla fall inget telefonnummer, det gick bra att bara lägga ett mellanslag i det fältet.

Men sidan verkade seriös. Inga felstavningar som det ofta blir om kineser eller andra ska försöka skriva svenska. Jag fick också ett bekräftelsemail på felfri svenska. Men som sagt, vi får se om några kort dyker upp. Meddelar i så fall i denna tråden.

Länken till erbjudandet fick i ett mail från något som kallas "Erbjudandetjänst" som spammar min inbox med div. erbjudande. Tydligen för att jag är med i Ratsit och Ratsit tjänar pengar på att sälja min epost-adress till div. firmor...

17

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Skickade ett mail till Telias kundtjänst för att höra om det är Telia som står bakom erbjudandet. Återkommer med ev. svar.

18

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Länken kommer från ett mailutskick från Ratsit/Erbjudandetjänst ev flera? Beställde tvåkort som kom infarande för ca två v sen. Inga oönskat i mail eller samtal.

Svenix var ramla du över länken?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

19

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Som jag skrev i inlägget två steg ovanför ditt:

Jag fick också erbjudandet via Ratsit/Erbjudandetjänst.

20

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Enligt Telia så är det ett gällande erbjudande så långt lagret räcker.

21

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Fick nu svar från Telias kundtjänst att det är ett riktigt erbjudande från Telia, så alla misstankar om att det är  något skumt kan nog avblåsas:

Ärendenummer:     XXXXXXX
Datum:     2012-06-29 13:27
Svar:     Hej!
Tack för din förfrågan.

Detta utskick är korrekt, det är utskickat av en av våra samarbetspartners.

Har du ytterligare frågor är du välkommen åter.

Med vänlig hälsning

Xxxxxx Xxxxxx
Telia Kundservice

(Det är jag som X:at ärendenummer och namn på Teliamedarbetaren)

22

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Har också beställt kort på länken ovan (nu borttagen). Blev lite misstänksam då inget levererats från Telia och sidan faktiskt skulle kunna vara gjord för att samla in adresser och telefonnummer. Men efter att ha pratat med Telias kundtjänst så fick även jag beskedet att det är en av Telias samarbetspartners som administrerar erbjudandet.

Är det någon som fått SIM-kort än?

23

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Om kundtjänst säger att det är OK så är det säkert OK.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

24

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

Har inte fått något SIM-kort ännu, väntar varje dag. Fast saker kan väl ta tid nu i juli när det är semestertider överallt.

25

Sv: Telia Refill med ett års surf för 50:-

För den nyfikna. http://bayimg.com/dAPlHaADJ

Men jag är frågande. Bara jag som fått mina?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.