1 Senaste redigerad av Default (2008-10-20 16:18:16)

Tråd: Råkade skriva över 3's kortinställningar..

Hejsan gott folk

Jag har haft stora problem med att få ut min playstation 3 på nätet (dock ett annat problem), vilket gjorde att jag tog till drastiska åtgärder, och letade upp mjukvaruuppdateringar till 3's modem. Nu har jag tyvärr installerat över de grundinställningar som fanns och som tydligen inte finns någonstans, då 3 säger att:
Programvaran som du behöver för att koppla upp dig finns lagrad i ditt USB-modem och installationen startas automatiskt första gången du kopplar in kortet i din PC med Windows XP eller Windows 2000.

Försökte komma in på de filer som fanns här på mobilabredband.se också, men de gick inte att öppna för 3:
3's Filer

EDIT:
Ja.. Resultatet blev att jag inte längre kan koppla upp mig med de program som fanns i den nya filuppsättningen.
Så vad jag skulle behöva är att nollställa / få nya inställningar till modemet.

Går det att hämta någonstans?

2

Sv: Råkade skriva över 3's kortinställningar..

Se där, man ska bara leta lite så hittar man..
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=10

Ska testa detta direkt.

I och för sig letar jag fortfarande efter grundinställningarna. Fungerar inte det nya programmet för att komma ut på nätet med ps3an hade jag helst återställt inställningarna.

3

Sv: Råkade skriva över 3's kortinställningar..

Skummade igenom lite snabbt bara, men antar att du menar apn inställningarna.

APN: bredband.tre.se

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Råkade skriva över 3's kortinställningar..

Helt rätt Andreas, tack för det smile

men problemet återstår med att återställa inställningarna till hur de var när jag fick modemet. Finns de inställningarna att hämta någonstans?

5

Sv: Råkade skriva över 3's kortinställningar..

Är det tre's mjukvara du kör med idag så skall de vara kvar.
Bara att du kanske behöver i ditt fall då installera om det eller liknande då profilen kanske försvunnit.

smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!