1

Tråd: Lås upp ZTE MF880 med DC-Unlocker

Eftersom det inte fanns något speciellt forum så skriver jag det här istället,
jag fick idag kontakt med supporten på DC-Unlocker och frågade om det gick att låsa upp detta modem - eftersom de inte kunde garantera det så fick jag krediter insatta på mitt konto och blev ombedd att skicka en loggfil till dem efter  att jag låst upp modemet - även om det var en lyckad eller misslyckad upplåsning.

Den blev lyckad! Efter det så undrade de om jag hade fler modem eller möjlighet att få fler att göra samma sak - alltså kontakta dem och få instruktioner på hur man får ut en loggfil etc. för att de ska kunna se så att modemet är möjligt att låsa upp. Detta är anledningen till att jag skriver här!

Upplåsningen kostade inget för mig, de satte in krediter på mitt konto och de sa att de bjöd mig på upplåsningen eftersom modemet inte finns med på deras hemsida och de inte kunder garantera att det fungerade.

Så om ni vill hjälpa DC-unlocker med detta kan ni ju alltid kontakta deras support och få en upplåsning av modemet samtidigt som ni hjälper dem smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

2

Sv: Lås upp ZTE MF880 med DC-Unlocker

om den finns med i listan  i programet så finns det ju redan en lösning

Mobilt bredband sedan 2005-07-29 ----->

Tele2 är telkoms Ryanair

3

Sv: Lås upp ZTE MF880 med DC-Unlocker

Stortommy skrev:

om den finns med i listan  i programet så finns det ju redan en lösning

Det gör den inte, utan jag fick ställa in att det är ett ZTE-Modem och sen göra en autosökning, logga in och sen klicka på unlock (hade fått krediter insatta på mitt konto av deras support). Innan de kunde lägga till den i listan och på deras hemsida behövde de fler bekräftade upplåsningar och loggfiler från fler användare med samma modem.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

4

Sv: Lås upp ZTE MF880 med DC-Unlocker

Nu finns det officiellt med hos DC-Unlocker!

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776