1

Tråd: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Mitt E960 har blivit tokig.? En dag försvan säkerheten på Wirreless. Trådlös blev oskyddad. Varje försök att logga in som admin kommer upp meddelande felaktig password.Med fusk genom att skriva 192.168.1.1/en/adv_settings.asp lyckas jag mot protester att skydda trådlösa nätverk. Alla (nästan) commands går genom bakdörren, utom byta password.
Jag försökte att Återställa med att kortsluta plintar där en Reset brytare borde vara på-lödd.Kvarglömd från tillverkaren.
Åtrställning funkar men inte Admin/admin eller User/user inloggning.
Funktionen som router och modem är OK. Har någon,någon aning vad göra. OBS: Den är upplåst från Telia tidigare och fungerade väl med både Comviq och Tele2 och Telia för den delen.

Huawei B593,B970b,E367,Dovado Tiny,MiMo antenn WMM-7-27 LTE

2

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Läste detta kring brytaren som saknas:

The Huwei e960 can be reset easily. Open up the device and where you see the four points where the reset switch 'should be', oppposite the small hole next to the usb power in, place a square of tin foil across all four points. You will see the ethernet lights ( all four ) light up. This resets the modem to factory.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Lustigt. Min E960 är köpt på Telia för flera år sedan. Den var inte operatörsbunden. Fjädrande resetknapp finns innanför hålet som det står reset på. Men bra tips Andreas.

En sådan uppenbar tillverkarmiss borde föranleda utbyte genom Telias försorg.

Som jämförelse kan jag nämna att på 4G routern AVM6840 finns ingen resetknapp. Man återtäller till fabriksinställning via användarinterfacet. Bara hoppas att routern inte hänger sig.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Mitt bekymmer är kvar. Går inte att loga in som admin eller user efter återtällning enligt Andreas beskrivning. Gjorde uppgradering också,det hjälper inte. Användning som Modem via USB eller Modem-Router kopplad till strömmen Trådlös fungerar. LAN (kabel) direkt fungerar.Vad jag än försöker (192.168.1.1) kommer man upp till admin inloggningen och kommer ingenstans längre. Största problemet är att inte kunna ändra i Wlan skyddet. Anslutningen är öppet. Man kanske kunde för den kunnige vi telnet ordna inloggning genom att ändra i nån fil. Jag har lite kunskap men saknar beskrivning var en sådan "hake"ligger.
Kan någon hjälpa mej eller så kan mina grannar säga upp sina abonnemang och köra med mej gratis.

Huawei B593,B970b,E367,Dovado Tiny,MiMo antenn WMM-7-27 LTE

5

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

efteer reset:
Default IP address: 192.168.1.1
Default admin username: admin
Default admin password: admin

6

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Tack G-Man. Problemet är att den accepterar inte admin,admin. Meddelande fel password poppar upp. Provat allt. Router har spikat igen alla ingångar smile Nästa instans är arkivering: hammaren, hamra i små delar och återvinning.

Huawei B593,B970b,E367,Dovado Tiny,MiMo antenn WMM-7-27 LTE

7

Sv: Huawei E960 Modem_Router Admin Password

Isf hårdreset,
Sedan kontakta säljaren för service.