1

Tråd: key code

Hej. Lånade en tjeckisk e-book från en tjeckisk vän, och prövade att koppla upp den med mitt R90 modem/router. Jag la in key-coden från R90, till e-book. Dagen efter kopplade den upp sig automatiskt (wifi) och min vän kan skriva i den.
Nu undrar jag, när de reser hem till Tjeckien igen om en vecka, kopplas min key code automatiskt bort från hans e.book (förhoppningsvis)? ....för jag vill inte att min keycode existerar i e-booken.
Om han själv inte vet hur man tar bort den från e-booken, hur gör jag då?

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

2

Sv: key code

Koden går väl till ditt wifi så den kan bara användas inom wlanets räckvidd. Borde inte vara något problem.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: key code

jonasolof skrev:

Koden går väl till ditt wifi så den kan bara användas inom wlanets räckvidd. Borde inte vara något problem.

Hur stort är wlanets räckvidd då?  Kantänka mig att är de i Sthlm ex.vis, så kopplas e-booken automatiskt upp mot wifi ändå? ...eller tänker jag fel?

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

4

Sv: key code

<300meter

5

Sv: key code

Om wlanet är på en öde ö ja. Med den störnivå som är i stockholm är det nog högst tjugo meter. För att få bort koden ska de göra reset på network settings. Det fockat göra på en iPad i i går som börjat trassla

Annars är det bara att byta nätverksnyckel. Föreslår NotjeckIn

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.