1

Tråd: skillnad ver a och c?

Hej! jag undrar om det är någon som vet skillnaden mellan ver a och c ?
jag har båda modellerna och det jag vet skiljer dom åt är antalet externa antennanslutningar. det är ganska stor skillnad på drifttempen på dom och c är ju mycket stabilare. jag funderar på om det skiljer på vilka frekvenser dom tar emot. tar c emot 800mhz men inte a nån som vet?
anledningen till att jag undrar är att jag i en månad haft en e398 med ver a och inte haft 4g men i fredags skaffade en med ver c och nu har 4g signal på ca 50% 4gr men med usel hastig het...


Mvh // mattias gustavsson

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

2

Sv: skillnad ver a och c?

min ver c dör hela tiden eller vad man ska kalla det. vet ej varför 95% styrka men bara dippar ner  o låser sig på ca 5kbps helt oanvändbart. kör på 3G eftersom inget 4G här än riktigt.

3

Sv: skillnad ver a och c?

metallicman - har ver C.....körde med router 4gr på 3g med signalstyrka på runt 50% droppade hela tiden mej ej med modem direkt i dator - har telenor - nu finns 4g på 900mhz här och nu droppar inte router men signalstyrkan ligger nu på 90%.
satte jag usbmodemet direkt i dator så sa telenors program 95-100% signalstyrka och router runt 50% på 3g......på 4g ligger det runt 90-100% oavsett
all utrustning är exakt som tidigare

verkar som 3g behöver större signastryrka för att fungera kanske...
skillnad mellan a/c är enligt vad jag sett på forumet att värmen är lägre på c versionen och att det finns 2 antennutag

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: skillnad ver a och c?

kör 3G här med Ver.c och mitt droppar ner och låser sig vid extremt slöa helt oanvändbara hastigheter även att jag har en nästan konstant 95%+ styrka med 3G här. något lurt, testat de med energispar och ska se om de hjälper eller inte

5

Sv: skillnad ver a och c?

vad har du för internetleverantör.....själv hade jag tre från början = skit dålig hastighet på dom här ute.....bytte till telenor o vips 4ggr så mycket hastighet men tre kan ha bra hastighet på andra ställen vad det står på forum så det skiljer sig från fall till fall och var tydligen

tror det skiller sig beroende vilken operatör du använder med som det verkar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: skillnad ver a och c?

BBB men kör ju i telenors nät med det eftersom de är samma. de tyckte med något verkade skumt och trodde det var något med masten. men jag tror att Ver.c har värmeproblem med. men inte säker. blir ju riktigt varmt

7

Sv: skillnad ver a och c?

-81dBm är bra eller?

8

Sv: skillnad ver a och c?

tror  81 dbm är dåligt.....ligger själv på 45....tror det ska vara så lågt som möjligt

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

9

Sv: skillnad ver a och c?

jasså? vad menas med det? för enligt deras program har jag ca 90-95%+ signalstyrka enligt deras mobile partner ?

10

Sv: skillnad ver a och c?

aha..det jag menade var RSSI.....du har nog rätt

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )