1

Tråd: Wifi försvann

Har kört Dovado 4 GR i snart ett halvår utan några större problem. 2 datorer är anslutna med tråd och den 3'e trådlöst. Igår tappade datorn med det trådlösa kontakten med nätverket och jag började leta fel. Försökte först med Windows diagnostik men den kunde inte reparera felet. Stängde av och satte på modemet, inget hände. Nu började jag lägga märke till att datorn överhuvudtaget inte hittade nätverket. Misstänkte först nätverkskortet och pillade lite på dom inställningarna, inget hände. Började lägga märke till att datorn för korta stunder hittade nätverket, oftast med dålig signalstyrka, åså försvann det helt.

Testade med en av de andra datorerna och fick ingen signal där heller, fast med tråd fungerar det fortfarande. Nu är ju routern klart boven i dramat. Eftersom signalen kommer och går, dvs den syns en kort stund för att sedan försvinna helt, nånsorts glapp?? Om allt fungerat klockrent i månader tycker jag själv det verkar vara ett hårdvarufel eller?


Så här ser det ut när jag loggat in på routern, har jag inte lite väl många frågetecken upptill?

Date: ????-??-?? Time: ??:?? Traffic Down / Up (GB)      Position
Signal: ? %  Connection: ?      Modem: ? / ?  Lat: ?
SMS (?)
   Long: ?
     ??:??  ??:??


Product Name: Dovado 4GR
Serial Number: 16a61203d2
Product Number: 629110327020-7
LAN MAC-address: 00:16:A6:12:03:D2
WAN MAC-address: 00:16:A6:12:03:D7
Product Revision: 1.0
Reported Download Status: 
USB Modem: Huawei 3G
Firmware Revision: 4.1.4.1863 official
Firmware build date: 2010-04-01T10:10:59Z

2

Sv: Wifi försvann

lasseiudon skrev:

Firmware Revision: 4.1.4.1863 official
Firmware build date: 2010-04-01T10:10:59Z

Firmware'n är 2 år gammal.

Dags att uppgradera! www.dovado.com/firmware

3

Sv: Wifi försvann

Sam skrev:
lasseiudon skrev:

Firmware Revision: 4.1.4.1863 official
Firmware build date: 2010-04-01T10:10:59Z

Firmware'n är 2 år gammal.

Dags att uppgradera! www.dovado.com/firmware

Varför skulle routern börja krångla efter 1,5 år och tappa funktioner bara för att jag inte uppdaterat programvaram?

4

Sv: Wifi försvann

gör hård reset på routern, se manualen.

prova den igen sedan efter du konfat den om ok eller ej.
tar max 5minuter att göra om den är ok eller ej.

5

Sv: Wifi försvann

wintendo metoden gäller.  Det finns ingen enkel lösning.  Börja om från början, prova, prova, prova.  Rekursivt.  Om det inte hjälper och garantin är slut, då är det sophögen som gäller (och växer).  Nya pengar, nya utmaningar.  Det heter tillväxt, har jag hört.

Free your mind, and your OS will follow.