1

Tråd: Värmeproblem?

Jag köpte 2!! 4GR, efter som jag var så nöjd (och är)med min UMR.
Men besvikelsen blev enorm vid driftsättningen av 4GR:n. Ingen av dem vill koppla upp sig mot det mobila bredbandsnätet, testat med olika operatörer och modem.

Men efter det att jag placerade den ena i ett ouppvärmt uthus på landet i somras fungerade den åtminstone lite då och då.... men nu under vintern är jag väldigt nöjd med driftsäkerheten. Wlan med kemeror och en dator i ständig drift fungerar utmärkt.
Jag har en veckotimer som startar om den 2 gånger i veckan.

Min 4GR i min hyresrättvarma lägenhet fungerar inte, kopplar upp sig efter någon timme och kan snurra på något dygn i bästa fall, och sedan totalvägra igen.

I uthuset på landet är det någon enstaka plusgrad, det verkar vara en miljö 4GR trivs i. Eller så är det bara en tillfällighet.
har någon liknande erfarenheter?

/Kenneth

2

Sv: Värmeproblem?

Det kommer en ny firmware till 4GR'en snart, vilket skall hjälpa stabiliteten om man har WLAN igång.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Värmeproblem?

Det låter toppen, att slippa frukta vårvärmen och istället se fram emot en firmware :-)
Av mitt eget provande via support och diverse forum så var placeringen i uthus i kombination med vinterkyla det enda som gett något positivt resultat hittils.
Ärligt talat ställde jag ut den i uthuset för att jag inte var så rädd om  den längre och när den ändå stod ivägen inomhus. Döm om min förvåning när vinterkylan slog till och den nu gått i stort sätt klanderfritt hela vintern. Hoppas firmwaren funkar, för beror det omgivningstemperaturen får jag snart ställa den i kylskåpet :-(

4

Sv: Värmeproblem?

Ny firmware finns nu att ladda ner, men du skriver inget om vilka modem du använder?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Värmeproblem?

Så kom då dagen som jag fruktat så länge, åtminstone hela vintern.
Solen och värmen kom till stockholm i dag och min 4Gr som fungerat hyggligt i kallraset i fönstret under vintern slutade fungera.
Den tappade kontakten med modemet och nu kan den inte koppla upp igen, samma problem som förra sommaren.
Min 4GR på landet fungerar ännu utmärkt i uthuset på landet, men snart når väl värmen även skärgården och då har jag 2 dörrstoppar.
Är de verkligen bara jag som har dessa värmeproblem?? Skulle just jag få 2 exemplar som inte fungerar i rumstemperatur?

6

Sv: Värmeproblem?

kolla på passiva minnes kylare / southbridge kylare bara att limma på cpu'n i lådan om man gillar modding.