1

Tråd: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

En minut... ungefär en minut håller uppkopplingen, och så har det varit de senaste två firmvareuppgraderingarna. Kör jag modemet direkt i datorn, har jag 100% stabilitet men kör jag i 4GR är det katastrofalt...

@Sam: Har du några förslag?

2

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Jag har ingen aning om dina inställningar, så kör en factory reset på routern och låt den auto-konfigurera sig efter 6.0.0. Har du testat varje USB port?

Jag kör Huawei E398 med 6.0.0 här hemma och den funkar väldigt bra.

http://img710.imageshack.us/img710/4008/huaweie398.png

3

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Hej.
Sam kan det ha något med firmware på modem att göra ? det här med nerkopplingar ?
Jag har som bekant samma Johwam fast inte varje minut utan kan gå längre tid mellan nerkopplingarna.

har 11.335.21.10.422 firmware på e398.....inte samma som du

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Svårt att säga. Vi har fått support tickets om orelaterade problem där den firmwaren nämns, men kunden säger att uppkopplingen är stabil.

Vg skapa en ticket så kan vi följa upp bättre.

Tack

http://www.dovado.com/contactsupport

5

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Finns ticket sedan gammalt på detta.

men om du länkar till till samma firmware som du har på ditt modem så kan jag prova att lägga in den på mitt modem och se om det blir bättre. Det fanns inget fel enl Johan mer än att den frågat om ett nytt ip ,vad han kunde se.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Jag testar med en Factory reset. Och ja, jag har testat alla usb-portar.

Återkommer med resultatet...

Tack så länge.

7

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

har problem med deta oxå. Använder dovado 4gr + ett sprillans e398 modem fick den att koppla upp 1 gång sedan så kan den inte ansluta. mitt gamla 3 g modem har fungerat bra med dovadon. Maskinvaruversion: CD2E398M Ver.C
Programversion: 11.335.21.10.799
Programversion: 21.005.18.05.799
Har Så finns det några tips om jag skall byta ut något

8

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Nu fungerar mitt utmärkt. Fick en förklaring från Dovado support som antagligen är "problemt" eller en del av det. Dovado routern lär inte fixa att anslutningen tappar 4g signalen och då anpassa sig till 3g som en PC kan göra (vilket min laptop fixar utan problem). Kollade med BB vilka master som jag hade bäst möjlighet att använda och bytte till en annna mast vilket innebar bättre signal ca 60% jämfört med 50 %. Då fungerar anslutningen för modemet utmärkt och nu har jag haft pings på 15-30 ned 20-40 och ned 5-25. För den som inte vet vad färgerna på modemet betyder är att den skall vara blå för 4g (vilket dovadon gillar) och det blir problem när den är grön. Så signal stryka är viktigt för 4g uppkoppling (åtminstonde för mig)

9

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Jag kan säga att Factory reset och uppgradering till FW (6.0.0) med följande autoconfig gjorde susen! Jag har kört ett dygn nu utan problem. Dock är det lite väl tidigt att säga att det är tokstabilt... :-)

Sam: Tack för hjälpen!

Johan

10

Sv: Dovado 4GR (6.0.0), Telenor 4G, Huawei E398 kopplar ner hela tiden

Jag kan säga att det funkar fortfarande smile