1

Tråd: Guld och gröna skogar...

Tja... 150 Mbit/s i städer blev 80 Mbit/s och 80 Mbit/s på landsbyggden blev 32 Mbit/s...

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telek … 261946.ece


Dock är ju inte nätet fördigt ännu, men endå.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

2

Sv: Guld och gröna skogar...

undrar när jag får mina 150Mbit/s, med nuvarande 100mbit via fiber för 125:-/månad känns faktiska <30Mbit/s 4G för 399:-/månad inte prisvärt.

400*12*10år= 48000:- på 10 år


någon som vågat räkna ut vad dom pyttsat in på 3G sedan starten ?  smile

* 1 miljon kunder / operatör.

tänk så mycket fiber man kunnat lagt för dom pengarna.

50000:- för fiber nedgrävning (i 125mm rör) känns vettigt nu när nästa kabel enkelt kan dras utan mer grävande.

3

Sv: Guld och gröna skogar...

Sedan hjälper det sällan att man blir erbjuden det senaste av en säljare som inte har någon som hällst koll på vad som funkar i kommunen

En säljare ifrån "Telenor Express" eller vad de nu heter erbjöd mig 4G  upp till 32Mbit sade de.. Men som tur är så har jag kollat på telenors täckningskarta både en och två gånger och vet att det inte ens finns 4G i kommunen. Hur kan en säljare stå i min kommun och försöka sälja något som inte finns

Det är samtidigt inte sådär jättesmart.. Sälja någonting som inte fungerar, och som man ännu inte har tänkt uppgradera de närmsta året på

4

Sv: Guld och gröna skogar...

det har dom alltid gjort, samma med 6Mbit/s som såldes på platser där endast 0.38Mbit/s fanns för några år sedan, tre år senare fortfarande samma hastighet. Men klagar man så får man pengar tillbaka med kvarstående bindningstid, men alla dom som inte fattar blåsningen... Tydligen fullt lagligt.

5

Sv: Guld och gröna skogar...

Säljarna ljuger för det mesta för att kunna kränga saker.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044