1

Tråd: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

Har förstått att många fått sina 4GR upp på banan igen av 5.0.16. För mig fungerar det dock sämre än någonsin.

Kör Tele2 och E367. Connection tracker är igång.

Problemet artar sig lite annorlunda än tidigare. Nu går uppkopplingen upp och ned lite titt som tätt. Den kan dö efter bara en minut. Däremot går den igång igen efter ett tag utan en manuell omstart. Ibland tar det rätt så lång tid innan uppkopplingen kommer igång igen och många gånger har jag då startat om manuellt. Så jag har svårt att säga om det någon gång verkligen har krävts en manuell omstart. Om jag bara väntat ett tag till så kanske den kommit igång av sig själv. Får väl ha lite tålamod och testa detta.

När uppkopplingen går ned visar modemstatus följande:

Connection Status: DISCONNECTED
Signal Strength: No Service

eller bara ett streck (-) för Signal Strength.

Har även testat 6.0.0 och den uppför sig precis likadant som 5.0.16. Med modemet direkt i datorn så är uppkopplingen stabil.

/B

2

Sv: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

Vad är det för IP addresser du använder på Connection Tracker?

3

Sv: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

De som var förifyllda. Typ 8.8.8.8 eller något i den stilen.

4

Sv: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

Beppe skrev:

De som var förifyllda.

Av vem? Vilka är de exakt?

5

Sv: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

Nej den fungerar inte för mig.

Trots att jag bytt ut routern 3 gånger. Fick den senaste förra veckan den använde jag 2 dygn med 3 manuella omstarter.
Nu ligger den i kartongen igen för åter köp.

De 2 fösta routrarna tappa 4G kopplingen, reducerad hastighet samt wifi, men den nya låste sig wifi samt reducerad hastighet.

Men en TP-Link för några hundra flyter på klockrent.

6

Sv: Är det bara för mig som 5.0.16 fungerar uruselt?

Fick för mig att de var ifyllda av Dovado, men det kanske var gamla IP-nummer som jag själv fyllt i tidigare någon gång.

8.8.8.8 och 8.8.4.4 är IP-numren i alla fall.

Nu har jag stängt av Connection Tracker. Får se om det gör någon skillnad.