1 Senaste redigerad av A-Man (2011-03-17 14:18:45)

Tråd: Tre:s lansering av 4G

Någon som vet ett officiellt datum?

Min bindningstid går ut om 3 månader och jag är sugen att hoppa på tele2 18 månaders erbjudande då det endast kostar 50 kr mer per månad i 12 månader.

Men om 3 lanserar så kanske jag hänger kvar, har läst för mycket negativt om tele2 4g.

2

Sv: Tre:s lansering av 4G

Enligt vad jag hörde på Lte forum här om dagen så har jag fått upp ögonen mer för tele2 och telenor i deras nya sammarbete. Och tänket kring hur näten delas upp. Jag kan säga att jag skulle inte bli förvånad om tele2 och telenors sammarbete kommer göra att fäde får bäst 2g och 4g nät. Sen att välja mellan telenor och tele2 är smaksak och trafiksmak då infrastrukturen är skilda efter stationen.

Inte hört nått om tidsplan för 3.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Tre:s lansering av 4G

Har en kompis som jobbar på kundtjänst på 3, hon sade något om juni/juli. Hon sa också att istället för att göra som Telia och köra igång 4G fast täckningen är i Stockholms innerstad enbart, täcker de så många städer som möjligt innan de kör igång.

4

Sv: Tre:s lansering av 4G

Ah kan tänka mig att det är bra, annars är de lite som att skjuta sig själv i foten om man inte gjorde som Telia och körde igång "först" och de var rätt tydligt att täckningen var extremt begränsad. Att komma nått år efter och göra samma sak skadar nog bara varumärket.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Tre:s lansering av 4G

Det börjar väl närma sig för Tre's 4G lansering
Såg detta på twitter för någon dag sedan

3swedenPR

PC För Alla har testat 4G. Vårt mobila bredband kommer på andra plats trots att vi inte har lanserat 4G. I stort sett överallt där de andra inte har 4G är vi bäst. Sedan testen gjordes har vi ökat hastigheten från 16 till 32 Mbit/s. På måndag slår vi på 900-bandet. Snart kommer vårt 4G och då blir det verkligen åka av. Vi är väldigt stolta över den här testen, trots att vi inte vann. Erik H/3

6 Senaste redigerad av jesplind (2011-06-17 20:15:33)

Sv: Tre:s lansering av 4G

Jag ringde Tre idag eftersom datatrafiken strulade igen
Det berodde på uppgraderingar i nätet, kunde fortsätta i en vecka

På frågan vilka uppgraderingar så nämnde killen 4G,
Självfallet frågade jag då om lanseringsdatum, men det kunde/ville han inte uppge
Men det närmar sig smile

7

Sv: Tre:s lansering av 4G

jesplind skrev:

Jag ringde Tre idag eftersom datatrafiken strulade igen
Det berodde på uppgraderingar i nätet, kunde fortsätta i en vecka

På frågan vilka uppgraderingar så nämnde killen 4G,
Självfallet frågade jag då om lanseringsdatum, men det kunde/ville han inte uppge
Men det närmar sig smile


De har de sagt i 4 månader nu att det ska komma snart, de får ge oss ett mer definitivt besked än så.
Jag har till den 10:e att bestämma mig sedan går jag över till Tele2 oavsett.

8

Sv: Tre:s lansering av 4G

1 år senare o fortfarande inget 4 g.....

9

Sv: Tre:s lansering av 4G

Ser ut som de kommer missa 4g racet

10

Sv: Tre:s lansering av 4G

Glad att jag inte tveka utan tecknade 4g och sa upp mitt 3g, tiden går snabbt och i december så har det redan gått 18 månader och då kan jag byta operatör om jag vill.

Det har varit barnsjukdomar och lite strul, men överlag fungerat bra.