1

Tråd: B593 kommer inte ut på internet

Hej
Har precis skaffat tele2 large med router b593 fick grejorna igår.
Jag kommer ut på routern men den står bara och försöker ansluta men kommer inte ut på internet.
Hur får jag igång så den ansluter undrar jag

Häls: Stagern

2

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Vad menar du med att den inte kommer ut på internet?

Är det så att du kommer åt webbgränssnittet på själva routern och kan logga in på den. Där kan du se status på uppkopplingen mot internet över mobilnätet. Du ska kunna status och statistik, vilken typ av uppkoppling, 3G eller 4G, samt vilken IP-adress som nätet tilldelat routern.

När jag fick min router så var SIM-kortet inte ordentligt isatt och då kunde den inte ansluta sig till mobilnätet. Det avhjälptes med att ta ur och sätta i kortet.

Säkrast är också att använda LAN-anslutningarna med kabel för felsökning och tester.

3

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Jag kommer åt webbgränssnittet och jag ser inte ipadressen den står bara och blinkar blått och säger att den ansluter men efter tag blir lampan röd och säger att den frånkopplad.
Har tagit ut simkortet och satt in det igen

Häls: Stagern

4 Senaste redigerad av Sam (2012-03-28 21:08:07)

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Kolla i menyn om det sitter rätt APN (Access Point Name). Borde vara "4g.tele2.se"

Kolla också om du har matat in rätt PIN-kod, och att SIM kortet är inte i PUK-läge.

5 Senaste redigerad av Stagern (2012-03-28 21:34:12)

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Apn är 4g.tele2.se pin koden är av avaktiverad från början står det får upp felkod 0x000200CC

Häls: Stagern

6

Sv: B593 kommer inte ut på internet

prova annars att ringa tele2 då dom har start garanti.
lite sent nu men...

7

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Har du kollat så du inte har ett simkort till i ditt paket. Jag har samma abb och jag fick ett simkort i routern och ett till i paketet.
Det i routern betedde sig som du beskriver så jag satte in det andra så funkade det på en gång.

8

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Ja, i min router satt det också ett simkort, som precis som du beskriver bara blir rött. Fattade aldrig vad det var till då ett annat följde med abonnemanget som funkar klockrent. Någon som vet vad det är för sim i B593 när den levereras?

9

Sv: B593 kommer inte ut på internet

china telecom ?  tongue

10

Sv: B593 kommer inte ut på internet

tyder på att du fått en beg router som någon lämnat tillbaka

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

11 Senaste redigerad av Stagern (2012-03-31 11:24:19)

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Hej nu är det fixat det är så att jag uppgraderade mitt gamla abonnemang och då tar det tre dar innan dom byter från 3g simkortet till 4g simkortet ringde tele2 i torsdags och då visade sig att posten skulle ju säga till tele2 att vi hade plockade ut grejerna men det hade dom inte gjort så när jag ringde så blev det 3 dagar från torsdag och nu funkar det   

Häls: Stagern

12

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Vi har exakt samma problem och vi har letat som dårar efter ett extra SIM-kort men hittar inget. Även plockat ut SIM-kortet och satt in det igen. Måste man vänta ett antal timmar för att detta ska fungera eller? Finns ingen support att ringa heller...

13

Sv: B593 kommer inte ut på internet

Loga in på Routern från datorn. 192.168.1.1 med lösen som står på routern (om du inte har bytt till egen). Kör diagnos på systemet för att se om det är nåt konstigt med den. OBS: Viktigt att SIM vänds rätt när den stoppas in i apiraten. "guldet" mot display

Huawei B593,B970b,E367,Dovado Tiny,MiMo antenn WMM-7-27 LTE