1

Tråd: DMZ problem Huawei B593 Tele2

Införskaffade en Huawei B593 idag med Tele2, funkar fint, men jag kan inte få till DMZ-mode och exponera min webbserver.
Enligt systemkontrollen är DMZ aktiverad, med min server angiven som värdadress, men jag kommer ändå till modemet istället för webbservern när jag försöker få åtkomst utifrån

Har även testat port-forward med samma resultat

Något tips?

2

Sv: DMZ problem Huawei B593 Tele2

Är det någon som lycaks få kontakt med en server innanför Tele2 Huawei B593?

3

Sv: DMZ problem Huawei B593 Tele2

Var just i kontakt med Tele2s kundtjänst. Han visste inget. Felanmält och en tekniker ska kontakta mig inom 2 dagar

4

Sv: DMZ problem Huawei B593 Tele2

Hej jag har ett lika modem men jag har inte lyckats vare sig med portforwarding eller DMZ till min webserver.
om du löser problemet så får du gärna meddela det här på sidan. Mitt svar från tele2 är det är inte vårat bekymmer.

//cosmos

5

Sv: DMZ problem Huawei B593 Tele2

Fått veta idag att det ska fungera, dock inte port 22 och 23 eftersom dessa är blockerade. Det krävde dock en ny kontakt från mig eftersom jag inte blev uppringd som jag skulle.

Fick inte tala med någon tekniker, utan de ska återigen kontakta mig. Men fick istället ett SMS efter samtalet "Gällande felanmälan hittar vi inget fel. Felsök egen utrustning"

Det han jag pratade med sa var att de normalt inte felsöker NAT / Port forward / DMZ -problem.

Men eftersom det tydligen ska funka men inte gör det så får jag väl försöka få mig ett nytt modem...