1

Tråd: DOVADO Firmware Utility

Halloj allihopa,

Nu har vi bakat in en firmware rescue funktion i det nya firmware uppgraderings verktyget som heter DOVADO Firmware Utility.

Vi har dessutom gjort en likadan utility för Mac (och inte bara Windows).

Det gäller från och med dagens firmware (5.0.12) för DOVADO 4GR samt DOVADO TINY.

Hoppas ni gillar den!

Lämna gärna lite feedback.

Tack

http://www.dovado.com/firmware

2

Sv: DOVADO Firmware Utility

Min router har redan 5.0.12...
Ska man uppdatera en gång till?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

3

Sv: DOVADO Firmware Utility

Nej nej

4

Sv: DOVADO Firmware Utility

Vad är då detta för nått?

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

5

Sv: DOVADO Firmware Utility

Det är vår nya verktyg för att uppgradera routrar med. Ifall en firmware uppgradering går dåligt (dvs att den blir "brickad"), då kan man också återställa routern med denna verktyg. 2-in-1 deal.

Om ni redan har 5.0.12 på routern, ni behöver inte uppgradera till 5.0.12 igen. Vi vill bara uppmana er att det finns en enkel rescue verktyg nu för både Windows och Mac.

Tack!

6 Senaste redigerad av cii (2011-11-08 20:35:20)

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:

Nu har vi bakat in en firmware rescue funktion i det nya firmware uppgraderings verktyget som heter DOVADO Firmware Utility.
Vi har dessutom gjort en likadan utility för Mac (och inte bara Windows).  http://www.dovado.com/firmware

Någon resue för brickad router för linux också?

Free your mind, and your OS will follow.

7

Sv: DOVADO Firmware Utility

cii skrev:

Någon resue för brickad router för linux också?

Wow! Intresseklubben har verkligen antecknat!  wink

För att besvara din fråga: Vi får se.

8

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:
cii skrev:

Någon resue för brickad router för linux också?

Wow! Intresseklubben har verkligen antecknat!  wink
För att besvara din fråga: Vi får se.

Verkligen?  Dovado kränger ut en linux baserad router som företaget i frågan inte kan tillhandahålla support för?  Vad är det för trovärdighet slutsats man kan dra av det?

Free your mind, and your OS will follow.

9 Senaste redigerad av Sam (2011-11-08 21:48:14)

Sv: DOVADO Firmware Utility

cii skrev:

Vad är det för trovärdighet slutsats man kan dra av det?

Att du kanske för tillfället kan använda någons Windows dator eller Mac för att köra programmet. Kör den gamla zipfil metoden om du vill använda Linux.  Anyway, Linux folk jag känner är inte så stolta om att behöva köra "point & click" när det finns en saftig CLI prompt istället. Eller hur, cii? Visa att du kan. Come on, du är kompetent! wink

10 Senaste redigerad av cii (2011-11-08 22:16:55)

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:

Att du kanske för tillfället kan använda någons Windows dator eller Mac för att köra programmet.

Sådana "vänner" kryllar inte omkring mig, och jag har inte något förtronde för sån'a OS, i vilket fall, som du kanske förstår.

Sam skrev:

Kör den gamla zipfil metoden om du vill använda Linux.

Jaså, är den möjlig?  Jag kan inte hitta en .zip-fil med "rätt" storlek på anvisat länk sad

Sam skrev:

Anyway, Linux folk jag känner är inte så stolta

Isåfall är jag levande bevis på motsatsen smile

Sam skrev:

om att behöva köra "point & click" är det finns en saftig CLI prompt istället. Eller hur, cii?

Absolut.  Var finns det den 6.6+ Mb filen som skulle möjliggöra det då?

Sam skrev:

Visa att du kan. Come on, du är kompetent! wink

Absolut, men jag kan inte trolla, om förutsättningarna uteblir sad

Free your mind, and your OS will follow.

11 Senaste redigerad av Sam (2011-11-08 22:19:38)

Sv: DOVADO Firmware Utility

Cii, din copy+paste program har_buggat_ur. Håll ner RESET knappen i 8 sekunder och dra ut strömmen.

Natti natti

12

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:

Cii, din copy+paste program har_buggat_ur.

Jaså? vilket "program" var det?

Sam skrev:

Håll ner RESET knappen i 8 sekunder och dra ut strömmen.
Natti natti

Windome styl?  Jag avstår.  Om du inte begripper bättre, då finns det inget hopp sad

Free your mind, and your OS will follow.

13

Sv: DOVADO Firmware Utility

cii skrev:
Sam skrev:

Att du kanske för tillfället kan använda någons Windows dator eller Mac för att köra programmet.

Sådana "vänner" kryllar inte omkring mig

Oroa dig inte. Du har alltid mig som din bäzte kompiz, cii.

14

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:

Halloj allihopa,

Nu har vi bakat in en firmware rescue funktion i det nya firmware uppgraderings verktyget som heter DOVADO Firmware Utility.

Vi har dessutom gjort en likadan utility för Mac (och inte bara Windows).

Det gäller från och med dagens firmware (5.0.12) för DOVADO 4GR samt DOVADO TINY.

Hoppas ni gillar den!

Lämna gärna lite feedback.

Tack

http://www.dovado.com/firmware


Tjena Sam mycket bra initiativ så man kan klara sig själv om man råkat få sin router brickad !!
Angånde linux vore toppen om det funka men det e ju inte hela världen om man inte har en windows eller mac!! det e ju bara att låna en väns win eller mac i detta tillfälle då !! Jag hade förövrigt inga problem att uppdatera min till 5.0.12fw! hoppas jobbet med dom övriga föreliggande problemen några har går bra. Jag har förövrigt just börjat använda min 4gr igen efter det var problem med den i höstas,med ny firmware så verkar det funka bra vi får hoppas att allt flyter på jag hoppas på 24/7 användning utan några hickups. jag kör förövrigt med wan porten på 50/10 lina så inga modem att oroa sig över. jag har 2 ipcams, 6 trådanslutna burkar . 1 win7 wifi , 1 macbook wifi , 1 iphone 4 wifi, 4 st nas anslutna, har haft allt igång sen i lördags utan några problem som sagt. mvh Mrcom smile

15

Sv: DOVADO Firmware Utility

Vad bra då kanske support mängden minskar lite.

Filimang, men jag föredrar den uppackade zip'filen tills dess jag behöver rescue / unbricing smile

Ps,
Kanske dax att uppdatera appen nu,
så den får funktiionen och stöder flera routrar i en dropdown.


Tack

16

Sv: DOVADO Firmware Utility

Sam skrev:
cii skrev:
Sam skrev:

Att du kanske för tillfället kan använda någons Windows dator eller Mac för att köra programmet.

Sådana "vänner" kryllar inte omkring mig

Oroa dig inte. Du har alltid mig som din bäzte kompiz, cii.

Ännu ett försök att trolla bort innehåll, undvika svara rakt på sak sad  Inte uppskattat, bara så du vet Sam hmm

Free your mind, and your OS will follow.

17

Sv: DOVADO Firmware Utility

Cii  Funktionen kannske finns/kommer som open sorce, kompilera själv smile

Det säger vi tack till isf
Efter som den är typ baserad på det.

18

Sv: DOVADO Firmware Utility

Finns den här "DOVADO Firmware Utility" kvar?
Jag hittar den inte på nedladdningssidorna.