1

Tråd: 4 Gr Med Fw5.0.16 som tappar Connection fortfarande

God Lördagsmorgon på er alla som inte har något annat att göra förumtom att sitta på detta forum smile (tvingad pga trasslande Router) smile

Vad är då problemet ? jo 4gr router verkar stanna med jämna mellanrum och på olika lång tid i mellan dom sk dipparna. ibland fungar det en bra stund....... ibland kommer dom ganska tätt..... och i bland får man starta om router flertalet ggr innan den blir något stabil.
I 99% går det att starta om router från inloggsidan och över wifi fast det har hänt att ingen kontakt har kunnat fås med router.

Kör med wifi igång för den funktionen finns ju och ska fungera.

Problemen finns inte vad man märker om modem körs från dator. AP telenor Modem:E398 V:c

Kör  sedan 24 timmar med Tp-Link 3420 och har vad jag vet ingen dipp (som märks) med samma modem.

Det finns en Ticket hos Dovado sedan 1 vecka.

Det finns ett fåtal av oss (som jag tror) som efter den senaste .0.16 fortfarande verkar ha dipp problemen kvar medans dom flesta (vad jag tror) så har dom flesta problemet försvunnigt(åter igen det är vad jag tror enbart).

Varför dett gnäll då - jo....när internet går ner sig stup i kvarten ( Blir man lätt irriterad) Frugan blir lätt irriterad då hennes spel online buggar upp sig = inte bra med irriterad fruga smile....... Grabben blir pist då hans online spel stannar upp vilket gör att han riskerar att bli bannad från spelet då dom han spelar med blir pist då han buggar upp spelet.

Kort sagt alla blir pist och irriterade = Ingen bra konstallation.

Min dovado router har  helt klar något fel även om loggfilen i den enligt supporten ser bra ut.

varför då inte köra med den router som fungerar kan man tänka------ja stabilt verkar det vara med den Tplink som jag har ....men jag tappar nästan 45-50% av nerhastigheten mot Dovadon.

Så Dovadon är mycket snabbare som det verkar och visserligt 3 ggr så dyr med smile

Så på en 32 mb lina så här dom här sänkningarna på 40-50% avgörande om det ska fungera ok med surfandet.


Så kan nu Herr Dovado skicka en låne 4Gr som dom vet inte dippar o Connection då jag är övertygad att det är något fel på hårdvar då mjukvaran är okey enligt dom själva......för även i tillverkningen av Dovado så måste det vara en viss felmarginal i tillverkningen precis som gäller allt som tillverkas.

Har ni ingen lånerouter ....så kan ni ordna det med valfri datorfirma här i Uppsala så att jag kan åka och hämta den av dom för att testköra och sedan skicka eller lämna tillbaka den.

man bör även kunna se så den inte är i samma serie som den jag har.

Är det inget fel i mjukvaran så återstår ju bara hårdvaran.

Är minst sagt lite irriterad jag med.....


Jonny Andersson
Uppsala

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: 4 Gr Med Fw5.0.16 som tappar Connection fortfarande

Spara ner din konfig fil och lägg tillbaka den efter du har gjort en factory reset. Factory reset gör man genom att hålla ner RESET knappen i 8 sekunder.

Tack

3

Sv: 4 Gr Med Fw5.0.16 som tappar Connection fortfarande

will do

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: 4 Gr Med Fw5.0.16 som tappar Connection fortfarande

Factoreyreset gjord och config laddad igen - testar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )