1

Tråd: huawei 1750+16 mbit

heejsan.. jag har en liten fråga som jag vill ha svar på..
jag har en dongel som är en huawei e 1820 och en dongel som jag inte använder som är en huawei e1750.
och jag har 16 mbit telenor bredband..

Nu till frågan.
kan jag ha huawein e1750 fast jag har 16 mbit eller ändras de aoutomatiskt ner till 6 mbit??

tacksam för svar!!

2

Sv: huawei 1750+16 mbit

Du kan använda din E1750 fast du kommer aldrig att få högre hastighet än 7,2 Mb/s med den.

3

Sv: huawei 1750+16 mbit

svenix skrev:

Du kan använda din E1750 fast du kommer aldrig att få högre hastighet än 7,2 Mb/s med den.

de kommer jag aldrig här jag bor ändå... den är stabilare med routern.. e1820 stänger ner sig hela tiden vet du vad de är för fel då??? alltså när jag har den i routern..

4

Sv: huawei 1750+16 mbit

Nej, det är svårt att säga. Jag vet ju inte vilken router du har.
Generellt kan man säga att det kan vara värt att prova att uppgradera så man har den senaste programvaran både i routern och dongeln om du inte redan har det.

5

Sv: huawei 1750+16 mbit

svenix skrev:

Nej, det är svårt att säga. Jag vet ju inte vilken router du har.
Generellt kan man säga att det kan vara värt att prova att uppgradera så man har den senaste programvaran både i routern och dongeln om du inte redan har det.

jag har den nya uppdateringen i routern och de är en 4gr.. men hur skaffar man nya uppdateringar till donglen då??

har inte hört att man kan de..

6

Sv: huawei 1750+16 mbit

nixxon skrev:
svenix skrev:

Nej, det är svårt att säga. Jag vet ju inte vilken router du har.
Generellt kan man säga att det kan vara värt att prova att uppgradera så man har den senaste programvaran både i routern och dongeln om du inte redan har det.

jag har den nya uppdateringen i routern och de är en 4gr.. men hur skaffar man nya uppdateringar till donglen då??

har inte hört att man kan de..

har du den senaste ver ..16 ?

isf gör reset av den,
håll reset knappen inne i typ 20-30sekunder och ställ in allt i routern igen.
glöm inte att skriva ner inställningarna om du har något speciellt inställt.

prova om det blir bättre.

men först:
om du har connectiontracker igån, kolla att alla tre ip# funkar.

7

Sv: huawei 1750+16 mbit

G-Man skrev:
nixxon skrev:
svenix skrev:

Nej, det är svårt att säga. Jag vet ju inte vilken router du har.
Generellt kan man säga att det kan vara värt att prova att uppgradera så man har den senaste programvaran både i routern och dongeln om du inte redan har det.

jag har den nya uppdateringen i routern och de är en 4gr.. men hur skaffar man nya uppdateringar till donglen då??

har inte hört att man kan de..

har du den senaste ver ..16 ?

isf gör reset av den,
håll reset knappen inne i typ 20-30sekunder och ställ in allt i routern igen.
glöm inte att skriva ner inställningarna om du har något speciellt inställt.


prova om det blir bättre.

men först:
om du har connectiontracker igån, kolla att alla tre ip# funkar.


jag har 16 och jag har inte connectiontracker.. men kör med den gamla donglen nu... 1750.. den har varit stabil nu i 2 dagar utan avbrott...

8

Sv: huawei 1750+16 mbit

Smaksak då, om du inte kommer över 7.2Mbit/s hur som helst så är det bättre att du väljer de modem du själv tycker agerar stabilast.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

9

Sv: huawei 1750+16 mbit

kör också med huawei e1750.
tycker den funkar bäst kontra priset för 3g.

e398 är snabbare och prisvärd, och stabilt på 4gr för mig.

har varigt upp kopplad sedan 16 fw med 4gr utan conn trck igång - helstabilt 3G.