1

Tråd: Lurad av tele2 angående uppgradering till 4g

När jag i Mars 2011 beställde mitt 3G med modem och router (bredband large) så gjorde jag det för att de sa att man fritt kunde uppgradera till 4g, ringer idag tele2 och de påpekar då att de aldrig kört en sådan drive. Jag vet att så var fallet men har så klart inget skriftligt på detta .Det var just därför jag nappade på detta. Jag har sökt lite och ser att man uppgradera sin dovado 3gn router men modemet jag har är Huawei E367 och enligt dovados sida har detta ej stöd för 4g.

Någon annan som har åkt på denna blåsning?

Denna länk hittade jag för hur annonsen såg ut då jag beställde detta i Mars.

http://www.mobilabredband.se/tele2/

2

Sv: Lurad av tele2 angående uppgradering till 4g

Vet inte om du missförstår då det aldrig någonsin varit tal om att uppgradera  Dovado-routern. Jag hade samma erbjudande och visst fick jag både påminna och stå på mig men det blev som JAG ville vilket resulterade i att jag fick B593-router (som man kan direktansluta SIM-kortet) med 4G.

3 Senaste redigerad av peter2 (2012-01-10 15:06:15)

Sv: Lurad av tele2 angående uppgradering till 4g

Men du har ju annonsen i länken. Där finns deras skriftliga löfte/villkor. Det borde gå att med hänvisning till deras annons kräva att de uppfyller sitt löfte, uppgradering till 4G.

4

Sv: Lurad av tele2 angående uppgradering till 4g

Några dagar sen har pratat med kundtjänst, de faktiskt "uppfyller" sitt löfte. Jo, det går bra att uppgradera Large till XL 4G (399kr) och förlänga bindningstid!  Annars det går inte att bara uppgradera modemet och behålla nuvarande abonnemang.
Jag är besviken sad

5

Sv: Lurad av tele2 angående uppgradering till 4g

informationen på den länkade sidan stämmer ej med vad som finns på tele2 hemsida

3g mobilt berdband mellan så står det:Mobilt Bredband Medium

Ett bra abonnemang för dig som, förutom mailar och surfar, kollar lite filmklipp samt lyssnar på webbradio.

För bara 169kr ingår 15 GB data per månad med hastigheter upp till 15Mbit/s. Efter 15 GB kan du fortfarande surfa, men då begränsas hastigheten till 200 Kbit/s.

Om du binder dig 18 månader så ingår modemet Huawei E398 (värde 1195:-). Vill du hellre ha routern Huawei B593 så tar vi en extra avgift på 30kr/månad under bindningstiden. Modemet och routern har stöd för både 3G och 4G. På så sätt surfar du alltid på det nät som är snabbast där du befinner dig.


http://www.tele2.se/mobilt-bredband.aspx

p,s kan vara så att tele2 har slutat med Dovado producter efter som det går inte att hitta nogot på Dovado på tele2 sökt -

igenom hela siten

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60