26 Senaste redigerad av Sam (2012-02-17 22:02:06)

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Enligt PTS så har jag Telia 4G/LTE basstation väldigt nära mig. Jag får mellan 90-100% signal. Kan toppa 104Mbps om jag kör modem i 4GR + Ethernet kabel. Gränsen är varken routern eller nätet. Det är modemet. Alla operatörers 4G basstationer klarar av kategori 4 hastigheter (dvs 150 ner / 50 upp), medans modemen är kategori 3 (100 ner / 50 upp); annars skulle hela tjänsten packa ihop sig om bara en person skulle toktanka kontinuerligt. Basstationerna kommer alltid förbli ett kategori snabbare än modemen.

Du kanske minns denna reklam som gick på TV två år sen? http://www.youtube.com/watch?v=uY9pU9Eg4CM

27

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Jag är inte beroende av Bredbandskollen tongue
Jag testar nu i början sen ger jag mig.

@Sam: Jag testade Speedtest.net fick 20,87/23,50 mbit
DU meter där kan man bara testa nedladdnings hastigheten.
Uppladdningen hur kan man testa den på samma sätt?
Jag fick bara 33 mbit med DU meter nu.

Men jag har snabbare hastighet de vet jag.
Jag har minst 40/35 mbit iaf de räcker för mig smile
De minskar lite. Startar man om modemet får man i början snabbare speed.
Sen går de ner lite och håller sig där.

28

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Trevik skrev:

Akta dig så du inte blir bredbandskollsberoende, det är jag... Testar hela tiden...vaknar på morgonen, startar datorn och testar, när jag kommer hem från jobbet, testar lite till...suck.
Får skicka iväg mig på avgiftning....

ja du trevik jag är nog också lite smått beroende av bbk och speedtest iaf om man frågar min sambo smile
känner du till till nått bra rehab smile

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

29

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

metallicaman_no1 skrev:
Trevik skrev:

Akta dig så du inte blir bredbandskollsberoende, det är jag... Testar hela tiden...vaknar på morgonen, startar datorn och testar, när jag kommer hem från jobbet, testar lite till...suck.
Får skicka iväg mig på avgiftning....

ja du trevik jag är nog också lite smått beroende av bbk och speedtest iaf om man frågar min sambo smile
känner du till till nått bra rehab smile

Ja, fundera på att plocka fram mitt gamla 6mbit modem och surfa med
3-4 mbit, då kanske man tröttnar på BBK...

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

30 Senaste redigerad av McLovin (2012-02-18 10:41:05)

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Esch sluta bara med BBK.
Du ser ju att du fått bättre hastighet än i början.
Det borde göra dig nöjd eller hur?

Jag vaknade precis ska köra en BBK nu för att se lite.
Men sen är de nog smile jag är nöjd. De funkar as snabbt.

Här är mitt test jag precis gjorde, ser bra ut tycker jag.
Jag kör även en server med dynamisk DNS och en del applikationer där som använder sig av Internet.
Den slukar en liten bit iaf.
http://i.imgur.com/yU2aq.png

31

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

McLovin skrev:

Esch sluta bara med BBK.
Du ser ju att du fått bättre hastighet än i början.
Det borde göra dig nöjd eller hur?

Jag vaknade precis ska köra en BBK nu för att se lite.
Men sen är de nog smile jag är nöjd. De funkar as snabbt.

Här är mitt test jag precis gjorde, ser bra ut tycker jag.
Jag kör även en server med dynamisk DNS och en del applikationer där som använder sig av Internet.
Den slukar en liten bit iaf.
http://i.imgur.com/yU2aq.png

Hej, flyter det på bra än?
Jag är supernöjd nu med 4G, och mina antenner.

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

32

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Kan man använda sig av denna till en E398 ??

http://shop.datagubben.se/se/art/panora … 4g3g2g.php

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor MBB 32 / E3276 i en Dovado Pro / E398 i en TP-Link 3420 V.2/ Dovado Tiny som bara ligger och dammar

33

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Junior skrev:

Kan man använda sig av denna till en E398 ??

http://shop.datagubben.se/se/art/panora … 4g3g2g.php

Det ska gå bra, men tänk på att förstärkningen är nästan obefintlig, speciellt med långa antennkablar som äter upp förstärkningen.
Sedan behöver du adaptrar så det passar modemet

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

34

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Tycker bara att det blir i häftigaste laget med två Pointing antenner.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor MBB 32 / E3276 i en Dovado Pro / E398 i en TP-Link 3420 V.2/ Dovado Tiny som bara ligger och dammar

35

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Junior skrev:

Tycker bara att det blir i häftigaste laget med två Pointing antenner.

Bor du i ett område med stark signal, så blir det säkert jättebra. Tror att signalstyrkan med den antennen, blir som om man skulle satt modemet utomhus på samma plats som antennen, och det är många gånger helt ok.

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket

36

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Har idag 48%-54% mottagning med E398 inomhus bakom en tegelvägg. Bor dock utanför 4g täckning, men verkar få kontakt ändå. Ca 25 ner men inte mer än max 5 upp.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Telenor MBB 32 / E3276 i en Dovado Pro / E398 i en TP-Link 3420 V.2/ Dovado Tiny som bara ligger och dammar

37

Sv: Huawei E398 1 Antenn för både sändning och mottagning?

Junior skrev:

Har idag 48%-54% mottagning med E398 inomhus bakom en tegelvägg. Bor dock utanför 4g täckning, men verkar få kontakt ändå. Ca 25 ner men inte mer än max 5 upp.

Får du bättre fart utanför huset? Antagligen hade det blivit bättre med poynting-antenner.
Börja med en, oftast räcker det har jag hört

------------------------------------------------------------------------------------
Telenor 4G / E398 / Dovado PRO / två antenner på taket