1 Senaste redigerad av avalancher (2011-12-06 14:00:29)

Tråd: Kommer inte in på min dovado sida?

Har haft en del problem på sistone och trodde det berodde på Tele2 3G eller Telenor 3G (har bägge, bor på landet och ibland funkar den ena bra och ibland den andra´). Men efter att ha läst alla klagomål kanske det är routerns fel... tänkte köra en uppgradering, har inte gjort det sen jag köpte den ifjol september, men kan inte ens göra uppgraderingen! På sistone har det blivit allt svårare att komma in på "min dovadosida", alltså den där man loggar in på och sen ändrar inställningar. Idag går det bara inte, vilket gör att jag inte ens kan byta simkort (något jag ofta gör flera ggr i veckan för att få optimalt, som sagt, tele 2/telenor skiljer sig åt hela tiden).

Varför kommer jag inte, det bara står och snurrar hela tiden...

PS. Konfigurations sidan heter det tydligen. Jag är helt oteknisk.

2

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Går det att surfa till en vanlig sida när du inte kommer åt dovadon ?

Går det att pinga routern?(om du vet hur)

Prova att koppla ner anslutningen mot dovadon från datorn, och koppla upp datorn, funkar det direkt då?

När jag vet detta så kan du få lösningar.

Tack

3

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Javisst, kan surfa var som helst, den är inställd med Tele 2 simkort med dess pinkod, och Tele 2 funkar just nu. Pinga router... hur? Jag har provat alla möjlig upp och ner kopplingar...

4

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Jag har haft ett liknande problem sedan jag uppdaterade routern till 5.0.12. När jag försöker att logga in på routern så står den bara och laddar, ibland så måste jag trycka på "logga in" 4-5 gånger innan jag kommer in. Och ibland så funkar det helt enkelt inte. Det funkar ibland att logga in efter att jag har startat om routern.

Kontaktade dovado om detta men dem hade ingen lösning på det då jag redan hade provat att "resetta" routern. Routern funkar fint just nu, bara det att det inte går att logga in på den alltid, vilket behövs ibland då den kopplar ner sig. Hoppas det blir bättre efter nästa uppgradering.

5

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Skojigt. Detta är extra allvarligt för mig för jag behöver verkligen byta mellan telenor och tele 2 ett par gånger i veckan, t.ex. klarar Tele 2 av vind och regn bättre, medans Telenor klarara av folk belastning bättre. Eftersom jag bor så så det verkligen är på gränsen hela tiden om jag får 3g eller inte så är detta nödvändigt. Utan router satt på rätt ställe i ett hörn skulle det inte gå alls. Och kan jag inte logga in för att byta operatör när det behövs är det faktiskt katastrof!

6

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Sreev, har du testat att byta till en annan browser,  IE, FF, Chrome

7

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Jag svarar på den med, prövade Chrome i alla fall, ingen skillnad

8

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Chrome är lite tricky. Prova FF eller IE.

9

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

IE? Internet explorer? Det är det jag har och alltid haft, laddade bara hem chrome och prövade för säkerhets skull

10

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

lillmalen skrev:

Sreev, har du testat att byta till en annan browser,  IE, FF, Chrome

Har provat med FF, IE på 2 olika datorer.

11

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Har du rensat ut cache på dina browsrar?

12

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Sam skrev:

Har du rensat ut cache på dina browsrar?

Ja på den ena datorn, men ingen skillnad.

13

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Har du testat från en smartphone?

14 Senaste redigerad av pererikl (2011-12-06 19:34:13)

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

avalancher skrev:

Pinga router... hur?

Välj Kör under startknappen
Skriv cmd och tryck enter. Nu får du upp ett "dosfönster"
skriv ping 192.168.0.1 vid dosprompten (C:\Users\"Ditt användarnamn">)
så bör du få svar i stil med...

Skickar ping-signal till 192.168.0.1 med 32 byte data:
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 1 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 1 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 1 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 1 ms TTL=64

Ping-statistik för 192.168.0.1:
    Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
    Lägsta = 0 ms, Högsta = 0 ms, Medel = 0 ms
Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

15

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Okej, det står:

Skickar ping-signal till 192.168.0.1 med 32 byte data:
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 2 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 4 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 2 ms TTL=64
Svar från 192.168.0.1: byte=32 tid < 1 ms TTL=64

Ping-statistik för 192.168.0.1:
    Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
    Lägsta = 1 ms, Högsta = 4 ms, Medel = 2 ms

16

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Har du provat rescue? http://www.dovado.com/firmware

17

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Hmm du menar nu firmware nerladdning? Jag har laddat ner, men kommer inte in på min sida för att uppgradera, moment 22 liksom...

18

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Kör DOVADO FIRMWARE UTILITY och följ instruktionerna noggrant vad gäller RESCUE: http://www.dovado.com/index.php?option= … mp;catid=1

19

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Jag håller minst sagt på att bli vansinnig igen. Jag gav upp sist då tele 2 kom igång riktigt bra igen, men nu är tele 2 hopplös och jag vill byta simkortet till telenor, men det går inte som ni vet. Den länken du gav, den går till firmware, och firmware går inte att uppgradera om jag inte kommer in på sidan. Så jag tänkte pröva en omstar med reset knappen på routern. Manualen säger ”håll in i 8 sek” och sen tryckt snabbt en gång för omstart, det gör jag, händer ingenting, har hållt ännu längre händer ingenting. Strömmen skall väl vara på när jag trycker på knappen? Ska modemet sitta i?

Jag kan inte ens starta om??

20

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Lyckades nu, höll den inne typ 25 sek, och kom in på sidan också. Ursäkta mitt lilla utfall, är super julstressad här samtidigt

21

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Så var det dags igen. Har flutit på sen december så jag har inte tänkt mer på det. Men nu bryter det ner hela tiden, så jag tänkte jag ska pröva med att byta simkort, men icke då, kommer inte in på dovado sidan. Så jag går på omstart på en gång, har hållt inne reset-knappen ändå upp till 30 sek men den startar ändå inte om, jag menar, om allt resettar ska man väl behöva fylla i dovado url och allting på nytt eller hur? Restart funkar inte. Ingenting funkar, dessutom *ska* telenor faktiskt funka (har testat med annat modem direkt i datorn), så det är uppenbart routern. Har lust att slänga ut den genom fönstret, just nu kostar den mig arbets tid. Jag hankar runt på modem i datorn nu men det fungerar inte bra, jag behöver routern! Hur tusan resetar jag? Ska routern vara på (självklart?), ska modemet vara på samtidigt? Står inte i manualen.

22

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

Hej

Det har nog inget att göra med operatören.
Jag har samma problem med att komma in på routerns sida.
FireFox - står och tuggar.
Internet Explorer - får man trycka på log in 20 tal gånger för att komma in.
Routern måste staras om 2 ggr om dagen.
Hastighet minskar kraftigt. Wlan strular - ( har atheros i laptoppen )
Nergradering fungerar inte ett skit. Har testat alla mjukvaror flera ggr.
Glöm överhuvudtaget att logga in under tiden den försöker koppla mot operarören.
Kommer inte den nya mjukvaran att hjälpa till så hamnar skiten på blocket eller tippen.
Ångrar verkligen att jag lade ut 1000 spänn på det skitet som fungerar precis som en gammal d-link med 100 omstartet i månaden.

mvh
Poca

23

Sv: Kommer inte in på min dovado sida?

När kommer nya firmware?