1

Tråd: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

Har Huawei E398 och dovado 4GR . Har fungerat hur bra som helst , helt plötsligt för ca 1 vecka sedan kan jag spela ca 5-10 minuter online sedan blir jag bortkopplad från servern???

Någon som har förslag?

2

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

ps3'an ansluten via wifi eller via via tp kabel ?

3

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

Har provat både kabel och trådlöst , samma bekymmer.

4

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

prova annat sim/operatör.
samma för mig, telenor dör plötsligen oavsett vad sim sitter i, strulat sista veckan.

men routern är också något erkänt strulig, så om du har annan router eller kan köra utan så prova det först då det kostar inget.
tex montera dongel/,modemet i en dator och dela ut den, och kör ps3'an mot det.

jag kör ps3, edimax 6200nl, e398 med tele2 fnv funkar bättre än tex telenor med samma saker då telenor kopplar ner ~4timmar.

5

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

Har en Dovado Tiny också ny i kartong , kanske skulle provat den.  Det som är så konstigt är att det har fungerat jätte bra fram till ca1-2 veckor tillbaka i tiden. Och nu går det inte alls..
Kan det ha att göra med uppdateringarna på PS3:an de släpper hela tiden? Jag har inte ändrat nåt på inställningarna förrutom att testa med kabel mellan routern å ps3an.

6

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

Sitter själv med samma hårdvara som du med kabel in i PS3'an utan problem...
Men dom gånger jag blir utkastad från PSN (väldigt sällan) så är det modemet som tappat kontakten med 4g nätet, 3g funkar alltid stabilt för mej men har för hög ping, kör därför bara mot 4g...

7

Sv: Varför blir jag nerkopplad från onlinespel på PS3?

läste här att visa har problem med att modemet blir varmt som , kan det vara nåt?

Kanske ska prova en factory reset på routern.

Man blir trött ....