1

Tråd: 4Gr + USB Nätverkskort

Undrar följande: Då Dovados 4 gr kan köra 300mb internt (N) vad ska man ha för usb nätverkskort som funkar med dovadon ? tips någon

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: 4Gr + USB Nätverkskort

Jonny skrev:

Undrar följande: Då Dovados 4 gr kan köra 300mb internt (N) vad ska man ha för usb nätverkskort som funkar med dovadon ? tips någon

Som jag har förstått i dagsläget så är där problem med nätverkskort som har Atheros chipset och 4GR, men det ska komma en fix på detta i nästa firmwarerelease i från Dovado gällande 4GR.

3

Sv: 4Gr + USB Nätverkskort

Hej Thomson69.
Jo jag vet att det kommer på dovadon....men jag undrar om Atheros AR9285 Wireless Network Adapter bara är ett G kort(54mb)......man vill ju ha ett N kort om möjligt och efterson det är en laptop så får man ju köra Usbkort....Dovadon klara mins 300mb vad jag förstått.

mvh
Jonny

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: 4Gr + USB Nätverkskort

Den är 802.11N (150Mbps): http://www.qca.qualcomm.com/technology/ … product=79

5

Sv: 4Gr + USB Nätverkskort

Inget undgår Sam smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )