1

Tråd: ZTE MF820D - mcserver.exe

Hej.
Försöker ta reda på varför ZTE data card monitor program - mcserver.exe tar upp till 13% av CPU i anspråk. Är det någon här som vet anledningen till det?

2

Sv: ZTE MF820D - mcserver.exe

Den verkar inte vara något bra program. Jag uppdaterade till senaste firmwaren (och avinstallerade + installerade senaste Mobile programmet enligt instruktionen i firmware-uppdateringen) som ligger på Telias hemsida, men får Access Violation vid uppstart av datorn sad :
Unhandled exception at 0x6e994121 in mcserver.exe: 0xC0000005: Access violation reading location 0x00000008.
Windows 7 x64 fullt patchad

Någon som lyckas köra med senaste firmware-programmet på en Windows 7 x64?

3 Senaste redigerad av r4v3n (2012-02-20 06:17:23)

Sv: ZTE MF820D - mcserver.exe

Jag kan iaf efter modembyte (det första var trasigt och fungerade inte i senaste Dovado heller) nu manuellt koppla upp mig via Windows egen modemuppkoppling när jag väljer ZTE som modem och ringer till *99# och har stängt av pinkoden i en annan telefon. Modemet kommer upp med helblått sken efter en 15 sekunder. Jag får fortfarande mcserver.exe Access Violation krasch så det verkar som ZTEs applikation är buggig. Jag har provat att manuellt starta ZTE-applikationerna (mcserver, dbus-daemon, mainApp) på olika sätt och lyckades få igång MainApp (GUI) applikationen en gång till slut, men då hängde den sig på uppstart. Jag kunde gå in i inställningarna och välja TeliaSE, men de flesta andra inställningarna var inte tillgängliga. Jag har senaste b14 uppgraderingen är på och jag har ominstallerat flera gånger.

I Dovado fungerar det bra så själva modemet verkar ok nu (31/10 Mbit med 96% 4G)

Någon som kör fullt patchad Windows 7 SP1 x64 där det fungerar?