1

Tråd: Online-spel

Hej!

Jag har idag ett mobilt bredband från tele2 (kopplat till en router) och det är riktigt dåligt rent ut sagt, måste byta snarast.
Så jag har tittat runt lite på nätet (när det väl går) och jag kan ingenting om det här.

Net1 har jag dock hört lovord om inom vänskapskretsen.
Men jag har dock ett krav (som tele2 i dagsläget inte uppfyller)
Jag vill kunna spela online på min Playstation 3 utan lagg, har fått förklarat för mig att min svarstid är för dåligt (hög). Kommer jag kunna spela om jag köper ett net1 bredband?

Markus

2

Sv: Online-spel

Jag har aldrig fått under 80 i ping då jag spelat med NET1, hastigheten på uppkopplingen verkar vara hyfsat avgörande för att få bra sådan och har man inte bättre fart än 1Mbit är det meningslöst att spela anser jag.
Satt uppe sent på kvällarna och spelade just därför att det var meningslöst andra tider på dygnet.

Konstigt att det inte fungerar för dig med Tele2 för jag kör med det nu och pingar runt 60-80 med 3-4Mbit fart.
Placeringen av Tele2 modemet är rätt kritiskt om du vill ha bra fart så försök ställa in det optimalt först!

Har du usb-sticka eller huawei routern?

3

Sv: Online-spel

Jag har inte testat att flytta runt routern någonting faktiskt, för testa lite imorgon.

Jag har Huawei E367 tillsammans med dovado 3GN.