1

Tråd: Hjälp!! jobbigt problem!!

Hej!
jag har ett Huawei E220 7,2mbit som fungerar bra när jag är hemma men när jag är på mitt Internat-rum är det instabilt,
Problemet-> det funkar bara i ca 3-4min sen måste jag connecta om igen för att få det att fungera ytterligare några minuter..och så håller det på!:mad: väldigt jobbigt.
Det spelar ingen roll om man belastar nätet elr ej!

Plz, Kan nån hjälpa mig??

2

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

Tror detta kan vara en bra grej för dig.

http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=195

Notera att du troligen måste döpa om anslutningen, men allt står i tråden där. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

fungerar det programmet även om aldrig modemet kopplar ifrån utan bara tappar anslutningen??
t.ex när jag ska gå in på en sida och den inte hittar sidan men när jag kopplar ifrån och kopplar upp igen så funkar det!-hoppas på att det löser det felet!

4

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

Japp det är de bästa med det, den försöker komma ut på nätet, klarar den inte av det så fimpar den kopplingen och ringer upp igen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

Testar just nu programmet och det verkar fungera bra, dock verkar det sluta fungera efter bara nån minut ... men jag ska testa igen!

6

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

Har du döpt om anslutningen som de står i tråden?

Om du går in på "Nätverksanslutningar" (Via tex kontrollpanelen) så ska det finnas en fjärranslutning där som heter... något? Min heter orginal "3USBModem" iaf.

Denna ska du iaf högerklicka på, och välja byt namn.

Dvs om den inte heter 3USBModem så byter du namnet till de.

Och OBS! du skall inte ha igång den vanliga anslutnings konsolen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

har haft det igång nu en vecka, och ja det fungerar mycket bra, tycker dock att min anslutning kopplar ner väldigt ofta - jobbigt om man sitter t.ex på msn elr dylikt, så tack för ett mycket bra program som fixar så att man kan tanka iallefall:).

8

Sv: Hjälp!! jobbigt problem!!

Det underlättar alla fall så man slipper reconnecta själv, när jag körde själv så såg man fint i loggfilen att den kunde koppla ner och upp var och varannan minut.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!