1

Tråd: Samma gamla problem..

Har haft detta problem innan(fast med 3) och bytte då till tele2 som jag nu haft i en månad. Om någon kunde vara en ängel och hjälpa mig hade det varit super. Det känns som att man bankar huvudet mot en betongvägg.

Jag har nu tele2 4g med mobile partner(E398). Bredbandet har innan fungerat ganska bra. det är relativt snabbt och man kan surfa som vanligt.

Nu loggar loggar den ut bredbandet efter en halv minut och startar upp igen. Har ominstallerat mobile partner men det hjälper inte, Ingen på kundservice kan som vanligt hjälpa.

Blir galen. Har någon haft samma problem?

2

Sv: Samma gamla problem..

Har precis samma problem ikväll/inatt, tidigare fungerar det okej (så bra dovado verkar lyckas klara av) men nu kopplar det från hela tiden. var 5e minut. Stabilt vet inte om tele2 har någon störning, men mitt 3 abbonemang med en annan dovado router beter sig likadant ikväll... Pluggar in telefonen rätt i datorn för o surfa nu.

3

Sv: Samma gamla problem..

Jag har haft samma problem med en umr router, den fungerade klockrent,
kunde vara ansluten veckovis utan avbrott. Men sen började den logga ur efter nån minut, för att sedan ansluta
och oftast vara ansluten men data srömmen kom1-2 minuter för att senare bli avbrott nån minut.

Efter mycket felsök kom jag på felet . Jag fabriks resettade umr en på knappen och installerade om firmware,
att bara installera om firmware fungerade inte. Det lustiga i sammanhanget är att modemet  betedde sig lika dant direkt i en bärbar dator , det borde inte ha samband . Provade både teli och tele2 .

4

Sv: Samma gamla problem..

just nu har tele2 och telia problem med näten telia har Stora störningar i stockholm tele2 har två fel i stockolm just nu enligt resp driftinfo

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60