1

Tråd: Twitter feed

Finns det någon möjlighet att klämma in en rullande Twitter feed på hemsidan som innehåller senaste tweets från alla Sveriges operatörer och relavanta produkt tillverkare?

Jättehärligt att några av er hoppar på oss med tjafs om att routern är boven i dramat medans operatörer postar tweets om allvarliga fel med sina nät.....  :-/

2

Sv: Twitter feed

Sam skrev:

Jättehärligt att några av er hoppar på oss med tjafs om att routern är boven i dramat medans operatörer postar tweets om allvarliga fel med sina nät.....  :-/

Jo, routern är boven även operatörernas nät är kass.  Routern ska isåfall rapportera fel på operatörens nät, istället för att starta om och annat trams.  Felhanteringen i Dovados mjukvara verkar det har hoppats över, IMO.

Free your mind, and your OS will follow.

3

Sv: Twitter feed

Om operatörer skickar ut SMS om driftstörningar, så kan routern fånga det.

4

Sv: Twitter feed

Sam skrev:

Om operatörer skickar ut SMS om driftstörningar, så kan routern fånga det.

Om nätet är nere så lär det inte komma fram några SMS...  sad

5

Sv: Twitter feed

Inte alltid så. SMS är inte PS-baserad trafik.

6

Sv: Twitter feed

Menar du att det inte finns inga AT-kommandon som kan hjälpa ta reda på om andra ändan är vaken?

Free your mind, and your OS will follow.

7

Sv: Twitter feed

Where are you going with this? Jag vill bara ha tweets på forumsidan som alla kan dra nytta av.

8

Sv: Twitter feed

Jo jag har aldrig noterat några tweets från svenska Telenor....

Sen har nog de flesta mer nytta av en logg där man ser att allt brutit ihop..!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

9

Sv: Twitter feed

Du får be din operatör för en logg fil när deras nät går ner, Erland.

10

Sv: Twitter feed

Sam skrev:

Where are you going with this? Jag vill bara ha tweets på forumsidan som alla kan dra nytta av.

Jösses, Sam...  Vad har användarna för nytta av alla dessa twits om de inte kan nå nätet och läsa dem, när routern sackar ihop istället för att rapportera fel på operatörens nät?

Free your mind, and your OS will follow.

11

Sv: Twitter feed

Mobiltelefon med SIM kort från någon annan operatör, perhaps? Det är så folk twittrar.

Eller kanske folk som har vänner dom kan be kolla? Men men, det är säkert ett helt främmande koncept för dig.

12

Sv: Twitter feed

Sant, min bild av verkligheten är att om något är trasigt ska det lagas.  "Låna" mjöl från grannarna kan man kanske göra en gång eller två, skylla på någon annan likaså.  Sopa framför egen dörr, det är nå't som dygger.  Dvs. en router som rappoterar fel hos operatören (vs. hänvisa till kvitter) dygger bättre.  "Men men, det är säkert ett helt främmande koncept för dig."

Free your mind, and your OS will follow.

13

Sv: Twitter feed

Ahh yes - The King of Offtopics.

14 Senaste redigerad av MmmMagnus (2012-02-11 00:00:30)

Sv: Twitter feed

Sam skrev:

Finns det någon möjlighet att klämma in en rullande Twitter feed på hemsidan som innehåller senaste tweets från alla Sveriges operatörer och relavanta produkt tillverkare?

Jättehärligt att några av er hoppar på oss med tjafs om att routern är boven i dramat medans operatörer postar tweets om allvarliga fel med sina nät.....  :-/

Alltså, nu har jag ingen Dovado själv och jag har inte för avsikt att hoppa på Dovado-bashing-tåget men ..........

With all due respect, du har vid flera tillfällen skyllt ifrån dig problemen på operatörer. Nu senast Tre. Visst hade dom problem, inget snack om saken. Men det du flertalet gånger missat är att folk har uppgivit att det har fungerat jättebra när dom vid ungefär samma tillfälle haft modemet kopplat direkt i datorn. Och om samma personer dessutom tidigare haft mycket problem med sina routrar är det kanske inte så konstigt om dom instinktivt skyller på er.

Ni/du har säkert få tagit emot en hel del skit och osakliga klagomål meeeeen jag har märkt en helt annan ton från dig den senaste tiden än när jag var ny på detta forum. Även om ni/du som sagt kanske fått ta emot en del skit så är det dock så att du företräder ett företag som har allt att förlora på att inte inta en ödmjuk hållning/attityd. Du vet vad som sägs om nät-beefs? Dom går inte att vinna och/eller att ingen vinner. Det ser helt enkelt jävligt illa ut när en företrädare för ett företag som bevisligen har en del missnöjda kunder anser sig vara påhoppad och låter lite smådryg i var tredje post.

Jag kan förvisso ha en del förståelse för din situation eftersom jag själv jobbat mycket med kundtjänst, teknisk support och försäljning men när jag ledsnade och märkte att jag började bli och/eller låta irriterad så såg jag till att göra något annat. Men det är inte en helt lätt situation att hantera, det ska gudarna veta!

Hoppas att du inte missförstår mig och tar detta personligt. Jag gillar detta forumet som fan p.g.a. all kunskap som faktiskt finns här och jag tycker att det är riktigt starkt att det finns företag som vill och vågar vara aktiv och ge "direktsupport" på ett publikt forum. Dessutom bidar du med en hel del annan kunskap som inte är direkt relaterad till era produkter. Och personligen tycker jag förståss att det är riktigt häftigt med ett litet svenskt företag som konkurerar med "drakarna".

Du eller rättare sagt ni på Dovado bör kanske fundera på om du för tillfället är den som är bäst lämpad att representera er här? Jag lovar, detta är ett förslag i all välmening! Skicka in en kollega ett par månader och ta ett break från forumet i ett par månader och koncentrera dig på annat och kom tillbaka med en ny fräsch approach.

Sorry för OT och hoppas att du tar det på rätt sätt. Nu ska jag hålla käften och förhoppningsvis få besök av Jon Blund!

EDIT: Däremot håller jag med om att det hade kunnat vara intressant med någon news/twitter/rss-feed eller vad det nu heter med nyheter från operatörerna på startsidan.

EDIT 2: Och för din hälsas skull, undvik att gå i polemik med dom värsta *host* se ovan *host* hetsarna. Ignorera bara!

/MmmMagnus

15 Senaste redigerad av Sam (2012-02-11 00:35:42)

Sv: Twitter feed

Tack för dina ord,  men just nu är det är inte säkert att vi kommer fortsätta kvar på detta forum mycket längre. Inga av mina support kollegor har tid för den med tanke på att vi lägger vår support fokus på folk som använder ticket systemet. Vi var här sedan början (typ 4.5 år tillbaka), men vi verkar fortfarande vara det enda tillverkare som har postat något här. Inte så svårt att förstå varför när man ser hur man blir bemött av vissa anonyma medlemmar, några t.o.m. med två konton...yup, dealing with that too.

16

Sv: Twitter feed

Jag tycker det skulle vara synd om ni försvann härifrån och det tror jag dom flesta som är lika genomkloka som jag också tycker  :-) En Sam eller annan Dovado'ian på bra humör och med mycket nördkunskaper :-) tillför faktiskt forumet en hel del.

Du får helt enkelt låtsas vara en gås och låta det rinna av dig och rapportera dubbla konton till The Big Kahuna!

/MmmMagnus

17 Senaste redigerad av jonasolof (2012-02-11 08:20:00)

Sv: Twitter feed

Sam tillför så mycket kunskap till forumet att det vore väldigt synd om han lade av  pga energitjuvar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

18 Senaste redigerad av plun (2012-02-11 11:30:34)

Sv: Twitter feed

Njau.... nu är det då så att jag inte har någon som helst koppling till "Erland"......  admin kan enkelt kolla IP-adresser för att bevisa detta.

Nu är det nog så att "Sam" är obekväm i sin roll och det brukar inträffa när ett företag har problem och någon från ett företag är aktivt i ett forum.  Det blir vägval pga att ett företag har det tungt.

Som konstruktiv lösning skulle jag gärna se klistrade trådar hur en "newbie" bör hantera ett problem.
Jag kan inte se att nuvarande klistrade trådar ger en newbie särskilt mycket hjälp.

Angående "loggen" jag "tjötat" om så är det bara min åsikt att alla routrar ska ha en sådan, jag har aldrig fått en förklaring från "Sam" som jag köper som logisk att Tinyn inte har en sådan.

Thats It !!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

19

Sv: Twitter feed

Idén med en klistrad tråd där Dovado-användare som har problem kan få några handfasta råd att prova är bra tycker jag! Skulle säkert minska antalet frågor och "problem-trådar" en del.

Hoppas att Sam kan skriva ihop en sådan baserad på de vanligaste frågor han brukar få.

Sedan när det gäller att Sam börjar känna sig trängd och lite less på att svara i detta forum så får väl Sam/Dovado ha lite självinsikt och förstå att det faktiskt beror på att kunderna tycker sig uppleva orimligt mycket problem med produkterna och att felrättningar tar tid. Samt att Dovado vid ett antal tillfällen lovat firmware-relaser till vissa datum som sedan inte hållits.

"Kunden har alltid rätt" heter det av en anledning. Kunden kanske inte alltid har rätt men det som är avgörande är om kunden känner sig trygg med sitt köp. En nöjd kund kommer tillbaka, en missnöjd kund går någon annanstans. Så en klok affärsman ser till att kunderna är nöjda och kommer tillbaka. Att reparera ett skadat förtroende kostar ofta mycket mer än att göra vissa eftergifter för att hålla kunderna nöjda.

Jag tycker det är bra att Sam och några andra representanter för Dovado funnits här i forumet. Jag skulle sakna dem om de försvann.

20 Senaste redigerad av Sam (2012-02-11 12:51:01)

Sv: Twitter feed

Jag har absolut NOLL problem med att ta emot feedback om problem med 4GR'n eftersom jag vet att det kommer bli förbättrad rejält ganska snart. Som ni har sett, jag är inte alls rädd om att ta emot kritik. Hellre feedback än silencio. Själv använder jag 3st 4GR hemma och 2 till på jobbet. Däremot så har jag problem med att mitt närvaro här bara flammar upp massa negativitet. Jag höll mig borta i två veckor (observerade utan att besvara) och såg hur ni försökte hjälpa varann istället. Worked great! Men så fort jag dök upp med nyheten om att en ny, stabil release är på g, då blev jag påhoppad. Du vet nog väl hur det ligger med logg Erland, och ändå så fortsätter du trycka på saken. Jag har redan förklarat flera gånger att det ligger i roadmappen, men du använder dina två konton här för att bygga upp din one-man kampanj (Cii ville det innan dig - sorry Cii) om logg. Det stod ingenting om logg i produktspecen när du köpte den, eller hur? Det var jag som såg till att vi lägger in den i roadmappen. Jag fick 'förhandla' in den åt er två. Du borde vara nöjd att du blev hörd, men icke säger Nicke. Gör mig nu tjänsten att välja vilket konto du vill hålla dig till eftersom jag kommer totalt ignorera den andra.

tack

21 Senaste redigerad av Sam (2012-02-11 13:03:51)

Sv: Twitter feed

Svenix, jag håller med dig. Vi får be Andreas trolla fram en "Wiki" där all info/tips får postas av tillverkare. Så har massa andra forum, bland annat Whirlpool. Jag är mer än villig att göra det åt att förbättra denna sajt.

22 Senaste redigerad av Micke (2012-02-11 13:00:41)

Sv: Twitter feed

jonasolof skrev:

Sam tillför så mycket kunskap till forumet...

Inte alltid det lättaste med elektroniken...   http://www.dvbcube.org/Smileys/jasons_smilies/a040.gif

http://img593.imageshack.us/img593/6228/windoof.png

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

23

Sv: Twitter feed

Men "för böfvelen".... jag är inte Erland däremot har jag bestämda åsikter om hur jag vill ha mina pryttlar.

Sen som jag tidigare skrivit så blir det lätt "konflikter" om någon från ett företag är inne i ett forum.

Ett aktuellt exempel som jag tycker är lyckat är ASUS officiella trådar angående problemen med Primen som vissa stött på, "Gary Key" gör ett mycket bra jobb att tydliggöra vad ASUS håller på med.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1412

Sen i sak här då så måste "Sam" hålla en rak linje....  ska allting utom Dovados pryttlar kunna hackas ??

Slutligen är en wiki "dödfött", ingen newbie läser en wiki, däremot kan tydliga klistrade trådar vara bra att ha........

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile