1

Tråd: Tele2 frågor

Om jag nu fårstått rätt med tele2s erbjudande. Så betalar man 199kr /mån om man vill ha modemet med ?

Om jag uppgraderar firmwire på modemet kan jag då surfa i 7,2 mbit eller stödjer det bara de utan att man kan använda det ?

lAlA

2

Sv: Tele2 frågor

Hej och välkommen! wink

Som sagt, tele2 tar 99kr/månaden och 1195kr (eller 100 kr/mån i 12 mån) för modemet.
Samt bindning 12månader för deras abonnemang.

Sen så har de deras extra sidoavgifter som
Inträde: 295 kr
Fakturaavgift (vid autogiro eller e-faktura 0:-)     24 kr/st
Frakt     89 kr
= 672 kr.

Men e-faktura är att föredra så man får det in på internetbanken direkt istället för pappersform, och det är ju trotts allt 24kr/månaden. smile

Sen om du får deras huawei e220 modem så kan du uppgradera och få 7,2mbit stöd men det gör inte att du får 7,2mbit.
Nätet måste ha stöd för att de skall funka.

Men har läst att telia har lovat 7,2mbit turbo 3g och det borde då räknas till tele2 då de delar 3g nät.

Tre och telenor delar 3g nät också.

Telia verkar ha insett att man ligger efter på Turbo-3G, och lovar nu en snabb utbyggnad med 7,2 Mbit/s Turbo-3G i 20 större städer. Först ut är Stockholm, Göteborg och Malmö, därefter Åre och Sälen som ska få Turbo-3G till skidsäsongen. Utbyggnaden ska vara klar hösten 2008.

Edit:

Sökte runt lite och hitta detta hos tele2.

http://www.tele2.com/pages/Press.aspx?i … ce=1132646

Tele2 Mobilt bredband är även kompatibelt med HSPA, så kallad Turbo3G. Kunder som befinner sig i områden där Tele2 byggt ut Turbo3G surfar i hastigheter på upp till 3,6 Mbit/sekund till samma låga pris som i 3G-nätet. I dagsläget är det delar av Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping som täcks av Turbo3G och utbyggnaden fortsätter. Inom kort kommer Tele2s kunder kunna surfa ännu snabbare i 3G-nätet med hastigheter på upp till 7,2 Mbit/sekund.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Tele2 frågor

Vet nån av er om man abonnerar till Tele2 Mobiltbredband (Fri surf för 99sek/må.) om samma priser gäller om man skulle använda SIM kortet direkt in i mobilen istället för USB/PC kort modem? Helpdesken bitchar nånting om 15kr/MB om man skulle göra så, men jag är jätte tveksam om det och tycker att det är ett oärligt försök att sälja ett dyrare abonnemang. Jag har en 199kr/månad obegränsad data abonnemang hos Tre som jag anvnänder i mobiler och i datakort och där betalar jag endast det som jag har abonnerat för + ev. SMS trafik.

Tack

4

Sv: Tele2 frågor

tele2's kort kan du använda i mobilen och köra med mobilen som modem.
De på tele2's support vet inte vad de pratar om isåfall om de säger att de kostar 15kr/mb på flatrate abb.

Då abb är fri datatrafik så gäller det även om du har det instoppat i en mobil som är 5år gammal eller ett modem som tillverkades igår.

Och med tele2's abb kan man även ringa till förmånligt pris så det är ypperligt att ha i telefonen.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Tele2 frågor

Andreas....du rockar! Tack för det. Jag tyckte det var en idiotiskt svar irfån Tele2 med tanke på att all trafik går ändå genom APN "internet.tele2.se", så varför ska Tele2 bry sig om vad det är för modem man änvänder....dessutom ingår ett olåst modem, som helt går emot principen av det damen sa på luren.

TACK IGEN!

6

Sv: Tele2 frågor

Den stora frågan är om vi får bibehålla att köra med turbo 3g efter att de lanserat det:)
De har ju lovat att vi får köra turbo 3g där det nu finns. Så det borde dom väl inte kunna ta bort för att jag är ju bunden och köpte det delvis för turbo3g i delar innerstan.

Föresten, jag har väldigt liten text och kan inte läsa någonting på forum sidan. Allt annat syns.
Har prövat att logga ut. Har även ändrat text size till medium och large. Alla andra sidor funkar.
Någon som vet vad felet kan vara? Jag kan skriva detta meddelande men knappt se vad jag skriver.

Eikido