1

Tråd: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

För ett par veckor sedan köpte jag mitt mobila bredband vilket har fungerat super fram tills igår. Då jag sitter i Indien så är det inget svenskt abonnemang utan Tata Docomo. Anyhow, sedan igår när jag försökt connecta så kommer det antingen upp "Error 678:Fjärrdatorn svarade ej" eller "Error 628: Anslutningen avbröts av fjärrdatorn innan den kunde upprättas"

Jag har avinstallerat mjukvaran och installerat om den och startat om datorn flertalet gånger men ungefär där slutar mina kunskaper och jag skulle vara extremt tacksam för lite hjälp snarast!

2

Sv: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

Jag är 99% säker på att felet ligger hos operatören och således inget du kan påverka på annat än genom ett samtal till operatören. Fjärrdatorn borde betyda den datorresurs hos operatören som ger dig tillgång till nätet.

/MmmMagnus

3

Sv: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

Kolla att rätt modem är valt under fjärranslutning samt att rätt apn är configurerat samt eventuella användarnamn + lösenord.

4

Sv: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

Ja, rätt modem är valt. Dock så måste jag fråga var jag hittar APN?

Iom att jag inte har rört något sådant sen jag började använda det känns det lite konstigt om det skulle ändra sig sådär helt out of the blue bara?

5

Sv: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

Vad är det för programvara du kopplar upp dig med?

ibland är det inget apn utan endast uppringnisnummer *99#
Och  ibland behöver man fylla i något i fälten användarnamn trots att det ej använd då brukar det fungera med
användanamn void
lösenord void

Titta i dina nätverksanslutningar där borde det finnas en ikon för fjärranslutningen oavsett programvara man använder.

6

Sv: Går ej att ansluta mitt mobila bredband sedan igår

Är det inte samma "trams" som kommer om man har slut på pengar på kortet? Om du nu kör kontant.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.