1

Tråd: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

hej!

har tre modem e372 och fick idag detta :
TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

men hur får jag in inställningar där då
har provat men det ville inte hur jag försökte vet inte om gjort fel

tog valde tre(bredband.tre.se)
apn satte jag static.tre.se

sen var sätter jag min pinkod det inte kunde hitta.

min fråga hur gör jag

tyckte om den dovado tiny var mycket lättare ställa in ju
vore kul veta hur man gör
tacksam för slags tips iaf osv

2 Senaste redigerad av gytepr (2011-12-07 07:39:24)

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

Hej!
har skaffat (static.tre.se)extra fast ip-adress pga kör en server bakom en privt men
får inte in modemet men
hittad detta på detta foum:
1. först avaktivera pinkoden i modemet/simkortet med modemet i datorn.
2. sätt sen tbx modemet i routern igen.
3. logga in på 192.168.1.1
4. föjl giden där köra quick setup då

för fick det inte funka men skall testa det som jag hittade iaf

3 Senaste redigerad av Jekyll (2011-12-07 07:55:55)

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

är jag ute och cyklar eller.. varför inte bara använda någon (gratis!) dyndns tjänst istället för att betala för fast ip?

4

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

hehe nä är du inte men har egen domännamn men det var inte jag fråga om utan om koppla upp 3 modemet e372 från tre iaf men tro har lösning skal prova det iaf

5

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

Har du testat den senaste firmware för TP link
http://www.tp-link.com.au/Resources/sof … AU.ZIP.zip
Den ska ha fullt stöd för E372.
Kör själv med den med mitt E367 och den är stabil

6

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

funkar perfekt nu tog hem den firmware du länkat la in den blev mycket bra..

7

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

gytepr

Skulle du kunna utveckla lite mer hur du gjorde för att få det att funka jag har samma hårdvara, jag har uppdaterat till den tidigare nämnda firmwaren har provat APN inställning data.tre.se och bredband.tre.se men har dock inte fått det att fungera. Vad hade du mer exakt för inställningar?

//Danne

8

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

wikman8 skrev:

gytepr

Skulle du kunna utveckla lite mer hur du gjorde för att få det att funka jag har samma hårdvara, jag har uppdaterat till den tidigare nämnda firmwaren har provat APN inställning data.tre.se och bredband.tre.se men har dock inte fått det att fungera. Vad hade du mer exakt för inställningar?

//Danne

Börja med att stoppa in sim-kortet i modem eller telefon och stänga av pin-koden. sen:

http://thumbnails58.imagebam.com/17272/b1a75d172717393.jpg

/MmmMagnus

9

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

Kanon Tack, dock bekräftades enbart att jag hade satt rätt inställningar. Men ser att du har unnat valt eller identifierat modemet. När jag trycker för att välja det säger routen upload 3G USB Modem  Configuration File, där de står det

"Please Note: If you restore the router's factory setting, the bin file will be lost.In the event that you do lose the bin file, you will need to re-upload it, or download our latest firmware from www.tp-link.com . The updated firmware will be installed into your 3G router and restore all of its functions."

När jag väljer firmware filen ja nyss använt mig av får jag medelandet ERROR to large file eller något liknande!? är de någon annan fil som jag skall ladda in där?

10

Sv: skaffat tp-link TL-MR3420 11n 3G Router 300Mbps

Aight, då gör vi det från början.

Kolla först om du har någon entry under Network - 3G - Modem Settings. Om du har det ta bort den.

System Tools - Factory Defaults och återställ routern

Flasha den med någon av dom senaste fw's om du inte redan har det. Dom två senaste (som jag känner till d.v.s.) hittas antingen här eller här. Den senare är från TP-Links sydafrikanska distributör so no need to worry.

Det ska finnas stöd för E372 i dessa fw's så nu ska det rent teoretiskt bara vara att ställa in enligt bilden jag postade ovan så ska det fungera. Om modemet ändå inte vill identifieras av routern så ladda in "min" bin-fil under Network - 3G - Modem Settings. "Min" bin-fil hittar du här.

Skulle det fortfarande inte fungera vete fan vad som är fel och då rekommenderar jag dig att avsluta kvällen med en gråtrunk för att börja om på ny kula i morrn.

/MmmMagnus