1 Senaste redigerad av Eriksson (2012-02-18 20:36:43)

Tråd: Är så sjukt trött på denna router

Nu har jag fått nog efter att ha loggat ett tag på hur ofta 4GR "går ner" växlar lite mellan 20-30 gånger per dag, snittar ganska precis en dipp i timman. Knappast vad man kan kalla stabilt.

Nu vart jag lite mera nyfiken och testadade lite annat, att den är ostabil och oduglig för de flesta det vet vi redan, men finns det annat som stör WLAN och USB modem än routern själv?

Jag testade följande i samma rum.

4GR inkopplad med Tre och USB modem E182 WLAN på.

Slog på min nya thomson router med WLAN ingen dator eller WAN inkopplat. Inom fem minuter så tappade jag WLAN och internetkopplingen på min 4Gr

Testade sedan samma procedur med Netgear MBRN3000.
Och igen så tappades WLAN och internetkoppling ganska omgående på 4GR

Testade ännu en router, en gammal Link_sys med samma resutlat.

Nu så vände jag lite på steken och kopplade in TRE Modemet i Netgear MBRN3000
Upprepade proceduren med Thomson och Linksysen, och....

WLAN funkar, internet stabilt i alla fall under de två timmarna jag testade.

Jag förstår inte hur något som verkar vara hårdvarurelaterat skall lösas av en mjukvaru-uppdatering på 4GR. Den invigde får mera än gärna förklara.

Jag gissar att jag var en av de första som köpte 4GR, som ni förstår så har jag haft problem hela tiden, och uppdatering efter uppdatering har kommit, ingen har löst problematiken, utan det har snarare blivt värre och värre.

Att jag tappat förtroendet helt och hållet för DOVADO är heller inget konstigt, jag förstår inte alls varför man inte återkallar produkten som inte uppfyller specifikationen utan att man envisas med att släppa uppgradering efter uppgradering.


Update
Min netgear tickar på inga problem, min thomson lika så, och linksysen åkte fram igen och ja den snurrar fortfarande som den skall.

4GR då, jag orkar inte trilskas med den så jag har "arkiverat den"

2

Sv: Är så sjukt trött på denna router

Jag har haft min snart 1 ½ år och precis som din har det varit ostabilt från och till. Men nu ströp jag wlan till g 54mbit och den blev rejält mkt stabilare.
Jag kör telenor och E398 modem på 4g uppkoppling.
Den kopplade ner och startade om stup i kvarten innan när jag körde full wlan men nu händer det kanske 1-2 gånger på ett dygn.
Tyvärr har jag skickat alla gamla routrar så jag kan inte testa det sam ville innan med en ext wlan källa

3

Sv: Är så sjukt trött på denna router

Känns som vi är ett gäng betatestare för dovados räkning, Det jävliga är att vi betalt fullpris för deras skräp, Nä sverker skulle slängt dem i tunnan...Gillar man att skriva 192.168.0.1 o logga in för att göra omstart så är dovado the way to go... Beställer en B593