1

Tråd: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Enligt mail till mig. De skickar till dem som hade anmält önskemål,Vox bl andra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Enligt mail till mig. De skickar till dem som hade anmält önskemål,Vox bl andra.


Jag fick en adapter + en bordsantenn jag inte beställt... får väl använda antennen till något annat.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Hur ser bordsantennen ut??

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Hur ser bordsantennen ut??


antenn med sugplopp, antennen går att vinkla, är väl om man sätter den på ett fönster eller så.


Men vad man ska ha en bordsantenn till om man har D-35 vet jag inte...

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5 Senaste redigerad av kittydiln (2012-04-28 08:07:13)

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Discover skrev:

Men vad man ska ha en bordsantenn till om man har D-35 vet jag inte...


Jag har också ingen aning om det  neutral









Professor Katherine Bodenhamer Anderson
This is an excellent site! I love it!
3d
50kPlus Jobs
AcaiBerries
Accounting
Achieve Your Goals
Acne
ActivitiesFor Seniors
AddictionRecovery
AddingA Fish Pond To Your Backyard
AdoptingA Dog
Adoption
AdrenalFatigue
Adsense

Advertising
Aerobics
AffiliateMarketing
AfterSchool Activities
Agriculture
AirlineTickets
AkashicRecords
Allergies
Anti-RecessionTactics
ArcadeGames
Architecture
ArtAuctions
ArtCollecting

ArticleMarketing
AspenNightlife
Asthma
Astrology
AttorneyServices
AutoInsurance Savings
Autoresponders
Aviation
Baby
BackyardActivities
Bankruptcy
Basketball
BedWetting

BehaviorProblems
BestAirfare Deals
Biking
BipolarDisorder
Birthdays
Blogging
BoatInsurance
Boating
BookKeeping
BookMarketing
BrainTraining
Bread Making
BreastAugmentation
Bronchitis

Build AShed
BusinessConsulting
BusinessOutsourcing
Businessto Business
BuyingAnd Selling Websites
BuyingPaintings
CaliforniaHotels
CallCenters
CampingCars
CanineAdult Stem Cells
CarDonation
CarRental

CarRepairs
CarStereo
CardioExercise Equipment
CaringFor Native Wildlife
CaringFor The Elderly
Cats
CeliacDisease
CellPhones
CheeseCake
ChildCare
ChildCustody
Children'sPets
ChineseRecipes

ChocolateLovers
Chocolate-RelatedRecipes
Cigars
CncWoodworking
Coffee
CoinCollecting
Colocation
ContactLenses
ContactingCelebrities
ContentManagement
Cooking
CopywritingServices
CoveredBridges

CreditCards
CreditRepair
CreditScores
CrimeScene Investigation
CriminalDefense Lawyer
CRM
Cruises
CustomerService
Dancing
DangersOf Chlorine
Dating
Deafand Deafness Problem

Decorating and Interior Design
DeepSea Diving
DeepSea Fishing
DepressionAnd Anxiety
Detailing
Diabetes
DiamondJewelry
DieselFuel Prices
Dieting
DigitalPhotography
DiscusFish
Disney

DomainNames Marketing
DownSyndrome
Drywall
DualDiagnosis
Ebay
EbooksFor Children E-commerceShopping Carts
Eczema
EditorialServices
Education
EndOf The World
Exerciseand Training
FamilyReunions

FamilyTree
Feng Shui
FinanceAnd Budget
Fireworks
FishPonds
Fishing
Fitness
Forex
FrenchBulldogs
FuelPrices
Gambling
Gardening
GenericDrugs
GilbertsDisease

GlobalWarming
Glyconutrients
Goat Care
GoldenRetriever
Golf
Gourmet
GreenEnergy Source
HairLoss
Handcrafters
Happiness
Headphones
Healthand Beauty
HealthInsurance
Heartburn

Hemorrhoids
Highway1 Guide
HistoryOf Chess
Historyof Chocolate
Hobbies
Holidays
HomeBuilding Decline
HomeBusiness Model
HomeOffice
HomeRepairs
HomeSecurity
HomeTheater
Homeopathy

How To DJ
IdentityTheft
Immigration
IndoorKids Games
Investing
Ipad
Ivory
JewelryWholesale
JiuJitsu
JobSearch
JointVenture
KeepingChickens
KeepingDucks
Kickboxing

KidneyStones
Landscaping
LaptopComputer Parts
LawOf Attraction
LawnMowers
LeadershipDevelopment
Leads
LearnBaseball
LearnHindi
LearnSpanish
LearnStandup Comedy
LegalForms
LifeCoaching

LiftChairs
Lilies
Livestock
LivingWill
LocalHome Repairman
Lymphoma
Marketing
MarriageHelp
Massage
MedicalTourism
MentalHealth
MetalDetecting
Microwaves
MixedMartial Arts

MobileComputing
Mortgages
Motivation
Motorcycles
Motorhomes
MovieDownload
Muay Thai
MultipleSclerosis
MusicalInstruments
NaturalHealth
Networking
NewForms of Income
New York

NewportBeach
NicheMarketing
NursingCareers
OfficeFurniture
OfflineMarketing
OnlineCollege Degrees
OnlineConsulting
OnlineGames
Optinlist
OptionsTrading
OrganizationTips
Outdoors
P90x

PainRelief
PaintBall
Parenting
Pastlife Regression
PCSecurity
PetHealth Care
Pilates
PlasmaTvs
PlasticSurgery
PlayDrums
Podcasting
Porcelain

PortraitPhotography
PowerGenerator
PowerOf Attorney
PPC
PreciousMetals
PregnancyDress
Preselling
Presentation
PressureWashers
PrivateLabel Resell Rights
Productivity
Psychology
PublicRelations

Quilting
RacingPigeons
Racquetball
Radio
RealEstate
Recycling
Reiki
Retirement
ReverseMortgages
RolePlaying Games
Roofing
RoseaRhodiola
RSS
Running
San Diego

San Francisco
SatelliteTV
SavingEnergy
Schools
Scientology
ScissorliftEquipment
Scotch
SearchEngine Optimization
Seattle
SelfHypnosis
SelfImprovement
SellingYour House
ServiceDogs Dog Training

SettingUp Your Home Aquarium
ShiatsuMassage
SinusInfections
SixPack Abs
Six Sigma
Skateboard
SkiVacations
Skin Care
SkyDiving
Slot Cars
SmallBusiness
SocialNetworking
SolarPower

Spells
SpinningAnd Weaving
Spiritual
SportsCar
SportsFishing
StockMarket
StressManagement
StudentLoans
Stun Guns
Stuttering
SubmissionWrestling
SummerVacations
Sunglasses
Surfing

SwimmingPools
Tattoo
TaxesAnd Your Online Business
Teaching
Tennis
ThailandVacations
TimeManagement
TimeShare Property
Tinnitus(Ear Ringing)
ToothacheAnd Tooth Care
TrackingSoftware
Trademarks

TradingStocks Online
TrafficSchool
Trains
Travel
TropicalFish
U.S.Bank Accounts
UniversalStudio Tours
VacationIn Greece
Valentine'sDay
VideoSites
VintagePosters
ViralMarketing
VirusAlert

VitaminsAnd Supplements
VoiceOver Internet Protocol
Water Color
WaterSki
Waterproofing
WebConferencing
WebDesign
Web Hosting
WebTraffic
Weddings
WeightLoss
Wi FiSpots
WineAnd Spirits

WineGift Baskets
Winterizing
WomenSelf Defense
Women'sHealth
Woodworking
WorkplaceSafety
Yoga Ebooks | Contact Us | About | Advertisewith Us |Sitemap |Miscellaneous Articles | Extras | Topicsve it!
Misc1 Misc2 Misc3 Misc4 Misc5 Misc6 Misc7 Misc8 Misc9 Misc10 Misc11 Misc12 Misc13| Misc14 Misc15 Misc16 Misc17 Misc18 Misc19 Misc20Misc21 Misc22 Misc23 Misc24 Misc25 Misc26 Misc27Misc28 Misc29Misc30Misc31Misc32Misc33Misc34Misc35Misc36Misc37This is an excellent site I love  it

6

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Bordsantennen med sugplopp är egentligen avsedd före modemet D50 vars egen, inre antenn är svag. Jag fick en prototyp av bordsantennen att testa. Den funkar utmärkt, bättre än en ground plane. Enda felet i mitt tycke är sugploppen som släpper för lätt så jag ersatte den med en annan. Eftersom bordsantennen är så lätt kan man använda den på toppen av ett billigt teleskopiskt metspö om man behöver komma upp med antennen för att få bra signal.

Nu var ju avsikten att skicka en adapter till D40 och till den routern kan nog bordsantennen funka bra, antingen inomhus eller som utomhusantenn.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Bordsantennen med sugplopp är egentligen avsedd före modemet D50 vars egen, inre antenn är svag. Jag fick en prototyp av bordsantennen att testa. Den funkar utmärkt, bättre än en ground plane. Enda felet i mitt tycke är sugploppen som släpper för lätt så jag ersatte den med en annan. Eftersom bordsantennen är så lätt kan man använda den på toppen av ett billigt teleskopiskt metspö om man behöver komma upp med antennen för att få bra signal.

Nu var ju avsikten att skicka en adapter till D40 och till den routern kan nog bordsantennen funka bra, antingen inomhus eller som utomhusantenn.


Kan man beställa längre antennsladd till bordsantennen, från Net1 ?

Funderar på att beställa en magnetantenn, men behöver också ha möjlighet att skicka upp en antenn 5-10 meter med en provisorisk lösning, då skulle en lätt antenn vara lämplig då man kan använda 5 meter maströr ( 38 mm ) och i toppen sätta ett fiskespö.

Alternativet är att skicka upp hela D-35:an.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

8

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Tror det är RG 174 i kabeln. Den slutar med en FME kontakt om jag minns rätt, just nu är den i Sverige och jag i Belgien. Bara att förlänga med en annan koaxialkabel. Jag köpte ett billigt teleskoprör på Jula. Därovan ett teleskopskaft från Gardena  och sedan ett teleskopiskt skurskaft ovan det och sedan metspöt. Rangligt men högt.  Att använda från bil vid behov. Mycket enklare än att skicka upp en yagi. Några ytterligare meter gör en skillnad som kompenserar för bristen på riktverkan. Antennen väger knappt något.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

9

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Tror det är RG 174 i kabeln. Den slutar med en FME kontakt om jag minns rätt, just nu är den i Sverige och jag i Belgien. Bara att förlänga med en annan koaxialkabel. Jag köpte ett billigt teleskoprör på Jula. Därovan ett teleskopskaft från Gardena  och sedan ett teleskopiskt skurskaft ovan det och sedan metspöt. Rangligt men högt.  Att använda från bil vid behov. Mycket enklare än att skicka upp en yagi. Några ytterligare meter gör en skillnad som kompenserar för bristen på riktverkan. Antennen väger knappt något.


Tycker du att bordsantennen är bra då ?

Sitter här med en egen, men kan inte testa den då jag inte har någon adapter till mitt modem ( D-35 ).

Vart kan man hitta 5-10 meter antennsladd med kontakter som gör att man kan förlänga sladden på bordsantennen ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

10 Senaste redigerad av jonasolof (2011-06-10 11:41:30)

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Den prototyp jag fick hade en FME-kontakt i änden. Minns inte varifrån jag fick övergången FME-TNC. Elfa, kjelle, dialect?

Jag var impad av bordsantennen men inte sugkoppen. Funkar lika bra som en kommersiell ground plane. Sugkoppen ersatte jag med en annan med spak man drar i. De funkar mkt bättre. Vet inte om ice tog kritiken ad notam. Carant designade antennen. Samma sketna sugkopp fanns på extra backspegel de sålde på körskolan.

Lågförlust koax med FME kan du köpa, Elfa?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

11

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Den prototyp jag fick hade en FME-kontakt i änden. Minns inte varifrån jag fick övergången FME-TNC. Elfa, kjelle, dialect?

Jag var impad av bordsantennen men inte sugkoppen. Funkar lika bra som en kommersiell ground plane. Sugkoppen ersatte jag med en annan med spak man drar i. De funkar mkt bättre. Vet inte om ice tog kritiken ad notam. Carant designade antennen. Samma sketna sugkopp fanns på extra backspegel de sålde på körskolan.

Lågförlust koax med FME kan du köpa, Elfa?


Kom på att jag har en riktantenn från net1 med 10 m kabel och kontakt till D-35, så jag behöver bara köpa en FME dubbelhane på kjell, det löste sig snabbt.

Jag har tänkt att sätta bordsantennen i ett VP-rör så att antennen blir skyddad mot väder & vind.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

12 Senaste redigerad av jonasolof (2011-06-10 14:55:33)

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Antennen klarar nog väder och vind. Det böjliga sprötet är mycket praktiskt och ryggsäcksvänligt. Jag reserverar min för portabelt bruk.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

13

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

On topic:

här är en länk till ett inlägg som innehåller några bilder på pigtailen vi fick: http://www.mobilabredband.se/forum/view … 659#p21659

14

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Intresserad skrev:

On topic:

här är en länk till ett inlägg som innehåller några bilder på pigtailen vi fick: http://www.mobilabredband.se/forum/view … 659#p21659


Okej, funderar på att lägga ut lite bilder på bordsantennen om det är någon som vill ha ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

15

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Jäpp. Kul att se om den blev som prototypen trots slö propp.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

16

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

jonasolof skrev:

Jäpp. Kul att se om den blev som prototypen trots slö propp.


Okej, bilder kommer under veckan.

Sugproppen är det då inga fel på, för att få den att sitta bra så slickade jag på den innan jag tryckte den mot fönstret, den har suttit uppe nu i några dagar med 2,5 sladd hängande.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

17

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Mådä, men dom där svarta sugkopparna brukar snabbt tappa sugen.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

18

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Då jag fick ytterligare en bordsantenn igår på posten så tänkte jag försöka få tummen ur & fota den.


Men hur får man en antennadapter med 10 cm sladd till D-40 ?


Antennadaptern som medföljer bordsantennen är ju bara ca 2 cm lång och är lite för osäker att använda...
( rädd att förstöra modemet )


Den senaste bordsantennen tänkte jag ha i ryggsäcken med D-40 då jag tror att bordsantennen är bättre än originalantennen på D-40.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

19

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Tycker du att båda, bordsantenn och magnetfotsantenn är lika bra?  Smart idé det där med teleskop pinnarna att förlänga med. Ser mycket fördelar med bordsantenn där, lättvikt.
Har nu fått en D40 adapter till 10m antennkabeln. Men ska adaptern vara så trög att stoppa in i D40? Är rädd att nötningen till sist förstör modemet.

Discover skrev:

Då jag fick ytterligare en bordsantenn igår på posten så tänkte jag försöka få tummen ur & fota den.


Men hur får man en antennadapter med 10 cm sladd till D-40 ?


Antennadaptern som medföljer bordsantennen är ju bara ca 2 cm lång och är lite för osäker att använda...
( rädd att förstöra modemet )


Den senaste bordsantennen tänkte jag ha i ryggsäcken med D-40 då jag tror att bordsantennen är bättre än originalantennen på D-40.

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

20

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

skogsbo skrev:

Tycker du att båda, bordsantenn och magnetfotsantenn är lika bra?  Smart idé det där med teleskop pinnarna att förlänga med. Ser mycket fördelar med bordsantenn där, lättvikt.
Har nu fått en D40 adapter till 10m antennkabeln. Men ska adaptern vara så trög att stoppa in i D40? Är rädd att nötningen till sist förstör modemet.

Discover skrev:

Då jag fick ytterligare en bordsantenn igår på posten så tänkte jag försöka få tummen ur & fota den.


Men hur får man en antennadapter med 10 cm sladd till D-40 ?


Antennadaptern som medföljer bordsantennen är ju bara ca 2 cm lång och är lite för osäker att använda...
( rädd att förstöra modemet )


Den senaste bordsantennen tänkte jag ha i ryggsäcken med D-40 då jag tror att bordsantennen är bättre än originalantennen på D-40.


Jag har inte testat vilken som är bäst, men bordsantennen upplever jag som bättre än originalantennen på D40.

Fördelen med bordsantennen är att den är väldigt lätt och man kan skarva antennsladden med en FME dubbelhane
( finns på kjell.com ).

Vad har du för adapter ? en liten ( ca 1-2 cm ) lång adapter ? Det går trögt. Och se till att orginalantennen är helt inskjuten, annars fungerar ej extern antenn.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

21

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Discover skrev:
skogsbo skrev:

Tycker du att båda, bordsantenn och magnetfotsantenn är lika bra?  Smart idé det där med teleskop pinnarna att förlänga med. Ser mycket fördelar med bordsantenn där, lättvikt.
Har nu fått en D40 adapter till 10m antennkabeln. Men ska adaptern vara så trög att stoppa in i D40? Är rädd att nötningen till sist förstör modemet.

Discover skrev:

Då jag fick ytterligare en bordsantenn igår på posten så tänkte jag försöka få tummen ur & fota den.


Men hur får man en antennadapter med 10 cm sladd till D-40 ?


Antennadaptern som medföljer bordsantennen är ju bara ca 2 cm lång och är lite för osäker att använda...
( rädd att förstöra modemet )


Den senaste bordsantennen tänkte jag ha i ryggsäcken med D-40 då jag tror att bordsantennen är bättre än originalantennen på D-40.


Jag har inte testat vilken som är bäst, men bordsantennen upplever jag som bättre än originalantennen på D40.

Fördelen med bordsantennen är att den är väldigt lätt och man kan skarva antennsladden med en FME dubbelhane
( finns på kjell.com ).

Vad har du för adapter ? en liten ( ca 1-2 cm ) lång adapter ? Det går trögt. Och se till att orginalantennen är helt inskjuten, annars fungerar ej extern antenn.

På plastpåsen jag fick av Net1 står det 'Antennadapter D-50 D10'. Märkligt, är det till ett D50 modem? Skall den passa på en D40? Har de skickat fel adapter? Kanske därför det går så trögt att få in den i D40. Den är ca 23 mm lång, ena halvan är sexkantig med stort hål och en liten pinne, hane, i mitten. Den andra halvan är smalare i tre-steg, också hålutrymme ca.2-3 mm innerdiameter, med en rackarns liten pinne, hane, ca.0,4 mm tjock.
Blev plötsligt tveksam att använda den igen, har bara provat det en gång.

Operatör Telenor. One plus 7T. 2 st ATEL.
Atabox Ping Communication via Quicknet som hemtelefoni.

22

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

skogsbo skrev:
Discover skrev:
skogsbo skrev:

Tycker du att båda, bordsantenn och magnetfotsantenn är lika bra?  Smart idé det där med teleskop pinnarna att förlänga med. Ser mycket fördelar med bordsantenn där, lättvikt.
Har nu fått en D40 adapter till 10m antennkabeln. Men ska adaptern vara så trög att stoppa in i D40? Är rädd att nötningen till sist förstör modemet.


Jag har inte testat vilken som är bäst, men bordsantennen upplever jag som bättre än originalantennen på D40.

Fördelen med bordsantennen är att den är väldigt lätt och man kan skarva antennsladden med en FME dubbelhane
( finns på kjell.com ).

Vad har du för adapter ? en liten ( ca 1-2 cm ) lång adapter ? Det går trögt. Och se till att orginalantennen är helt inskjuten, annars fungerar ej extern antenn.

På plastpåsen jag fick av Net1 står det 'Antennadapter D-50 D10'. Märkligt, är det till ett D50 modem? Skall den passa på en D40? Har de skickat fel adapter? Kanske därför det går så trögt att få in den i D40. Den är ca 23 mm lång, ena halvan är sexkantig med stort hål och en liten pinne, hane, i mitten. Den andra halvan är smalare i tre-steg, också hålutrymme ca.2-3 mm innerdiameter, med en rackarns liten pinne, hane, ca.0,4 mm tjock.
Blev plötsligt tveksam att använda den igen, har bara provat det en gång.


Enligt Net1 så passar adaptern till både D40, D50(USB-modem) och det äldre D10.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

23

Sv: Net1 har fått in antennkontaktadaptrar för D40

Hi,
SunCooking is Australia's largest supplier of solar ovens, solar kettles, solar cooking recipe books and accessories. We stock a range of designs such to suit all budgets. Can ship within Australia and internationally. Attractive wholesale rates available.

solar cooking recipes
global sun oven
solar oven