1

Tråd: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Hej,
Har idag en Dovadorouter 4GR (som ej är operatörslåst) tillsammans med ett Huawei E398 och ett 4G abonnemang med Tele2. Bor i centrala Gbg med perfekt mottagning. Modemet är utbytt sedan det första jag hade i somras fungerade dåligt.

Jag har uppgraderat routern till senaste firmware, usb-kabel mellan modemet och routern, aktiverat Connection tracker mm mm. Dovadoroutern fungerar hopplöst dåligt med detta modem och nu undrar jag vad som funkar bäst med Tele2 4G och E398?

2 Senaste redigerad av Sam (2012-01-14 19:58:33)

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Ny firmware på gång i snar framtid.

3

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Sam skrev:

Ny firmware på gång i snar framtid.

Sam, det har ni sagt så många gånger och så länge så jag tror tyvärr inte på er produkt 4GR längre. Löser ni det ena så blir fel i någon annan ända... Är Tiny lika dålig?

4

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Vadå "så många gånger"? Har bara sagt att det blir månadskifte. TINY är ett helt annat, nyare produkt med andra styrkor.

5

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Jag har uppdaterat dovadon 3 gånger hittills med ny firmware och varje gång ska alla problem vara lösta... Så förstå mig rätt när jag är lite skeptisk till ditt uttalande.

Vad är skillnaden mellan 4GR och Tiny? Är Tiny en bättre och stabilare produkt än 4GR?

6

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

De problemen du beskriver är ingenting vi har gått ut och sagt är löst. Kolla igenom release notes. Vi har endast levererat två stycken firmwares till 4GR i och med introduktion av 4G stöd: 5.0.5 och 5.0.12.

Du kan kolla demo video om TINY på http://www.youtube.com/dovado

Tack

7

Sv: Vilken är den bästa routern för E398 och tele2?

Tigerrr skrev:

JVad är skillnaden mellan 4GR och Tiny? Är Tiny en bättre och stabilare produkt än 4GR?

Bl.a. klarar den av att starta om modemet om det hängt sig.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP