1

Tråd: Telenor 4G Linköping

Nån mer som har problem med Telenor 4G Linköping ?

Jag kopplar upp mot 4G men inget händer kan inte surfa eller göra nåt ?  sad

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

2

Sv: Telenor 4G Linköping

Skönt att höra - typ, jag trodde att de hade strypt nätet för mig. För mig har 4g legat nere sedan någonstans i lördags kväll, har utmärkt mottagning mot 4g-nätet, men bara enstaka hemsidor fungerar. Det verkar inte vara DNS-servern det är fel på, ping fungerar och googles DNS hjälper föga. Det lär ju vara någon mast eller liknande i Linköping som ligger nere antar jag.

3

Sv: Telenor 4G Linköping

Haha underbart... Mitt 4G i Gävle uppträdde på samma sätt i över en vecka. Efter tredje samtalet med supporten sa dom åt mig att skicka in mitt dlink-modem/router till deras serviceverkstad, för masterna var det minsann inte några fel på. Sitter nu med ett 3G-modem från Huawei som helt otroligt nog fungerar ännu sämre än skräpet från dlink. Haft Telenor i ca 2 månader nu och kan konstatera. Okunnig support, usel tjänst och värdelösa produkter.

4

Sv: Telenor 4G Linköping

Baztarp skrev:

Skönt att höra - typ, jag trodde att de hade strypt nätet för mig. För mig har 4g legat nere sedan någonstans i lördags kväll, har utmärkt mottagning mot 4g-nätet, men bara enstaka hemsidor fungerar. Det verkar inte vara DNS-servern det är fel på, ping fungerar och googles DNS hjälper föga. Det lär ju vara någon mast eller liknande i Linköping som ligger nere antar jag.

Samma här enligt Telenor är det inget fel på masten bytte ut mit modem samma sak igen kopplar upp mot 4G full styrka men inget händer kan inte öppna nån sida sad

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

5

Sv: Telenor 4G Linköping

fredrikj skrev:

Haha underbart... Mitt 4G i Gävle uppträdde på samma sätt i över en vecka. Efter tredje samtalet med supporten sa dom åt mig att skicka in mitt dlink-modem/router till deras serviceverkstad, för masterna var det minsann inte några fel på. Sitter nu med ett 3G-modem från Huawei som helt otroligt nog fungerar ännu sämre än skräpet från dlink. Haft Telenor i ca 2 månader nu och kan konstatera. Okunnig support, usel tjänst och värdelösa produkter.


E398 från Tele2 tuffar på bra i Gävle, har deras Medium abonnemang för 169 kr.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

6

Sv: Telenor 4G Linköping

Discover skrev:
fredrikj skrev:

Haha underbart... Mitt 4G i Gävle uppträdde på samma sätt i över en vecka. Efter tredje samtalet med supporten sa dom åt mig att skicka in mitt dlink-modem/router till deras serviceverkstad, för masterna var det minsann inte några fel på. Sitter nu med ett 3G-modem från Huawei som helt otroligt nog fungerar ännu sämre än skräpet från dlink. Haft Telenor i ca 2 månader nu och kan konstatera. Okunnig support, usel tjänst och värdelösa produkter.


E398 från Tele2 tuffar på bra i Gävle, har deras Medium abonnemang för 169 kr.

Körde Telia innan vilket fungerade klockrent, förutom datagränsen på 30GB. Tänkte ge Telenor en chans till när dlink har uppdaterat firmware till enheten. Nu lär jag iaf vara utan dlinken ett antal veckor..

7

Sv: Telenor 4G Linköping

Telenor 4G fortfarande nere i Linköping men enligt Telenor ser dom inget fel.

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

8

Sv: Telenor 4G Linköping

Baztarp skrev:

Skönt att höra - typ, jag trodde att de hade strypt nätet för mig. För mig har 4g legat nere sedan någonstans i lördags kväll, har utmärkt mottagning mot 4g-nätet, men bara enstaka hemsidor fungerar. Det verkar inte vara DNS-servern det är fel på, ping fungerar och googles DNS hjälper föga. Det lär ju vara någon mast eller liknande i Linköping som ligger nere antar jag.

Jag har exakt samma symptom i Gävle med Telenor.....

Jag fick ett SMS på jobbet att de minsann inte hittar några fel. tongue

Testade nu när jag kom hem och det är precis som du beskriver.

Provade att "hårdställa" DNS adresserna till Googles i Tiny-routern men det hjälper inte.

Crap.....   tebaks till "sommrstugehastigheten"... tongue

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

9

Sv: Telenor 4G Linköping

plun skrev:
Baztarp skrev:

Skönt att höra - typ, jag trodde att de hade strypt nätet för mig. För mig har 4g legat nere sedan någonstans i lördags kväll, har utmärkt mottagning mot 4g-nätet, men bara enstaka hemsidor fungerar. Det verkar inte vara DNS-servern det är fel på, ping fungerar och googles DNS hjälper föga. Det lär ju vara någon mast eller liknande i Linköping som ligger nere antar jag.

Jag har exakt samma symptom i Gävle med Telenor.....

Jag fick ett SMS på jobbet att de minsann inte hittar några fel. tongue

Testade nu när jag kom hem och det är precis som du beskriver.

Provade att "hårdställa" DNS adresserna till Googles i Tiny-routern men det hjälper inte.

Crap.....   tebaks till "sommrstugehastigheten"... tongue

Nej preciss samma sak här det har funkat för mig i för sig i bara 1 dag då fick jag 52 ner 19 upp men efter det har det inte funkat så besviken på Telenor.  sad

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

10

Sv: Telenor 4G Linköping

För mig började felet när jag fick en IP-adress i 46.149 spannet.  Funkade med 83......

Skulle vara intressant att veta om det även är så i Linköping.

Jag vägrar en halvtimmes telefonkö en kväll igen till supporten, blir bara förbannad... tongue

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

11

Sv: Telenor 4G Linköping

plun skrev:

För mig började felet när jag fick en IP-adress i 46.149 spannet.  Funkade med 83......

Skulle vara intressant att veta om det även är så i Linköping.

Jag vägrar en halvtimmes telefonkö en kväll igen till supporten, blir bara förbannad... tongue

Min började med 79. men det ska inte behöva va så det ska ju funka och funkar det inte så kommer det åka tillbaka till Telenor.

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

12

Sv: Telenor 4G Linköping

NU är Telenor 4G i gång igen i Linköping smile smile smile

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

13

Sv: Telenor 4G Linköping

Njau... 79-adresserna tillhör 3G vad jag vet.

Nu skulle jag var en nöjdare kund om 3G funkade men det är även det segt som sirap... 1-3 Mbits.. tongue

Läser på det här istället
http://www.telekomradgivarna.se/Dina-ra … rott--fel/

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

14

Sv: Telenor 4G Linköping

Nu kommer jag upp på 4g igen i Linköping, får kontakt med 900-bandet med 7Mb neråt och 6 uppåt enligt bredbandskollen. Har en ip i 82-rangen. Någon annan som vill prova?

15

Sv: Telenor 4G Linköping

Baztarp skrev:

Nu kommer jag upp på 4g igen i Linköping, får kontakt med 900-bandet med 7Mb neråt och 6 uppåt enligt bredbandskollen. Har en ip i 82-rangen. Någon annan som vill prova?

funkar klockrent 44 ner 23 upp mitt ip börjar med med 82  smile

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

16

Sv: Telenor 4G Linköping

Yep, jag fick också en 82.183.XXX adress  big_smile  och nu funkar det men var mycket instabilt ibörjan...

"skicka in modemet".... lol

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

17

Sv: Telenor 4G Linköping

plun skrev:

Yep, jag fick också en 82.183.XXX adress  big_smile  och nu funkar det men var mycket instabilt ibörjan...

"skicka in modemet".... lol

jag bytte min modem men det var inget fel på modemet dom var tvungna starta om masterna får se hur länge det fun kar nu smile

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

18

Sv: Telenor 4G Linköping

FareRScom skrev:
plun skrev:

Yep, jag fick också en 82.183.XXX adress  big_smile  och nu funkar det men var mycket instabilt ibörjan...

"skicka in modemet".... lol

jag bytte min modem men det var inget fel på modemet dom var tvungna starta om masterna får se hur länge det fun kar nu smile

Yep....  "Nä vi har inga fel....!....   "BagdadBob" har nog utbildat Telenors support... lol

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

19

Sv: Telenor 4G Linköping

plun skrev:
FareRScom skrev:
plun skrev:

Yep, jag fick också en 82.183.XXX adress  big_smile  och nu funkar det men var mycket instabilt ibörjan...

"skicka in modemet".... lol

jag bytte min modem men det var inget fel på modemet dom var tvungna starta om masterna får se hur länge det fun kar nu smile

Yep....  "Nä vi har inga fel....!....   "BagdadBob" har nog utbildat Telenors support... lol

verkar så smile nu sitter jag med davodo tiny och får över 40 mbit ner riktigt nöjd smile

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G