1

Tråd: ZTE MF820D

Är det någon som vet vilken av de två antennerna som gör vad som sitter i detta modem. Det sitter en antennkontakt vid varje antenn, och jag vet inte vilken jag ska koppla in min externa antenn för 800Mhz-bandet på.

Allt detta sitter alltså innanför plastskalet, och antennkontakterna är desamma som sitter internt på Huewai modemen.

2

Sv: ZTE MF820D

Kan för övrigt säga att det gick utmärkt att låsa upp modemet med DC unlocker.

3

Sv: ZTE MF820D

Bra! I vilka länder fungerar modemet med LTE och 3G? Är det svårt att låsa upp det med DC unlocker? Köper man det programmet över nätet?

Är detta modem nummer ett just nu? Vad finns det för jämförbara vad gäller antal frekvenser och länder det klarar?

4

Sv: ZTE MF820D

Vispen74 skrev:

Är det någon som vet vilken av de två antennerna som gör vad som sitter i detta modem. Det sitter en antennkontakt vid varje antenn, och jag vet inte vilken jag ska koppla in min externa antenn för 800Mhz-bandet på.

Allt detta sitter alltså innanför plastskalet, och antennkontakterna är desamma som sitter internt på Huewai modemen.

Bilder?

5 Senaste redigerad av COTN88 (2011-12-04 16:57:56)

Sv: ZTE MF820D

Lånar tråden lite.
Sitter med en Huawei E398 som jag har bytt ut 4 gånger p.g.a. ostabilitet i uppkoppling och överhettning. Ni som har erfarenheter av båda modemen, tycker ni att det är värt att lägga ut 1123:- (finns det billigare?) och låsa upp ett ZTE? Är modemet helt stabilt? blir det överhettat?

6

Sv: ZTE MF820D

COTN88 skrev:

Lånar tråden lite.
Sitter med en Huawei E398 som jag har bytt ut 4 gånger p.g.a. ostabilitet i uppkoppling och överhettning.

Vad har du den sittande i?

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

7

Sv: ZTE MF820D

pererikl skrev:
COTN88 skrev:

Lånar tråden lite.
Sitter med en Huawei E398 som jag har bytt ut 4 gånger p.g.a. ostabilitet i uppkoppling och överhettning.

Vad har du den sittande i?

Med facit i hand: Köp en Huawei B593 4G-router direkt, så får du en uppkoppling minst lika snabb och stabil som ett 24 Mbit ADSL. Jag tröttnade efter det att mitt andra ZTE MF820D gick sönder (båda slutade hitta 4G efter ett tags användning). Bytte då till B593 och har aldrig gjort något bättre, slipper varma E398 och slipper reboota/uppgradera/slita sitt hår/montera timers osv, med sin Dovado produkt. Ett STARKT tips!

8

Sv: ZTE MF820D

pererikl skrev:
COTN88 skrev:

Lånar tråden lite.
Sitter med en Huawei E398 som jag har bytt ut 4 gånger p.g.a. ostabilitet i uppkoppling och överhettning.

Vad har du den sittande i?

Det är samma problem oavsett om den sitter direkt i datorn eller i Min Dovado Tiny. Överhettat och instabilt. Ska kolla upp det du skrev vispen tack för tipset!