1

Tråd: Slippa godkänna lägre hastighet

Jag har en IP kamera och en väderstation på mitt landställe och ett "lilla 89 kronors" bredbandet.

Mitt problem är att det kommer upp en websida där jag måste godkänna en lägre hastighet med ett musklick. Det gör att jag måste åka till landet en gång i månaden och godkänna detta. Så vill jag inte ha det och så är det inte på mina telia abonnemang.

Bredbandet är helt nedkopplat till dess jag klickat godkänt, så jag misstänker att fjärrstyrning och teamviewer och sådant inte heller är en lösning

Någon som vet vad man kan göra åt problemet? mer än att skippa 3 till föremån för Telia?

2

Sv: Slippa godkänna lägre hastighet

Skaffa telenor, samma nät om det är 3g.

Sådana fånigheter är det bara att dumpa operatören.

Har du frågat dom varför det ska vara så ?
Vad var deras förklaring till det

Tack

3

Sv: Slippa godkänna lägre hastighet

Förklaringen är att de inte vill påföra sina kunder en avgift för mer GB utan att det godkänts. Och så vill nog ingen ha det heller, men jag vill inte ha min uppkoppling bruten i väntan på ett godkännande, eller i mitt fall avböjande och nöja sig med den lägre hastigheten.
En möjlighet att "fjärrgodkänna" skulle vara att gå in på "mitt 3" på 3:s hemsida. det har jag inte provat och den man jag talade med på 3 lät inte helt övertygad heller.
Att likt övriga operatörer bara skicka påminnelse SMS var inte aktuellt i 3:s fall, om man inte vill ha ovan beskrivana avbrott så var rådet att välja annan operatör, ellet ett hos 3 dyrare bredband.

Telenor vilja minnas är omskrivna för att inte ha publika IP-adresser. Telia och Tele2 har jag provat, men de har en på Bredbandskollen knappt mätbar uppkoppling :-(

Är det någon mer som delar min erfarenhet?